pc/ME
Wbrew informacjom zawartych w artykule „Unijna rozgrywka o Nord Stream 2” opublikowanym w dzisiejszym (28 czerwca 2017 r.) Dzienniku Gazecie Prawnej Polska nie zmieniła zdania w sprawie rozmów KE z Rosją w sprawie budowy gazociągu po dnie Bałtyku. Poniżej prezentujemy fakty.
Nieprawdą jest, że szefowie resortów energii państw UE zgodzili się, aby Komisja rozpoczęła rozmowy ze stroną rosyjską w sprawie gazociągu Nord Stream II po dnie Bałtyku. Komisja Europejska nie otrzymała jeszcze mandatu negocjacyjnego od Rady Unii Europejskiej. Projekt mandatu negocjacyjnego przygotowany przez KE jest w chwili obecnej przedmiotem dyskusji na Grupie Roboczej Rady, zatem jego ostateczny kształt nie jest jeszcze znany. Polska stoi na stanowisku, że planowana umowa UE - Rosja powinna w pełni implementować prawo UE, w szczególności zaś tzw. III pakiet energetyczny. Nie jest zasadnym tworzenie równoległego reżimu prawnego dedykowanego dla tej inwestycji.
Nieprawdziwa jest także informacja, że na udzielenie mandatu Komisji Europejskiej zgodziło się 13 unijnych ministrów odpowiedzialnych za kwestie energetyczne. Polska żadnego wniosku nie poparła, a wspomniane w artykule 13 państw stworzyło swoistą koalicję uznając, że projekt NSII to projekt polityczny, za którym nie stoją żadne przesłanki ekonomiczne ani biznesowe.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych