mk
Grzegorz Witkowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej wziął udział w Nieformalnej Morskiej Konferencji Ministerialnej na Malcie. Głównym tematem spotkania był „niebieski wzrost”, czyli inicjatywa zmierzająca do wykorzystania potencjału mórz, oceanów i wybrzeży Europy.
Podczas spotkania odbyło się podpisanie deklaracji ministerialnej, która dotyczy wzmocnienia inicjatywy niebieskiego wzrostu, zarządzania oceanami w UE i basenie Morza Śródziemnego, innowacji oraz turystyki morskiej.
Inicjatywa „niebieski wzrost” tworzy szanse dla zrównoważonego rozwoju w sektorach morskich, poprawia konkurencyjność regionów nadmorskich, tworzy potencjał dla nowych miejsc pracy w Unii Europejskiej i wspiera realizację „Strategii Europa 2020” w obszarze gospodarki morskiej. Jest ona związana z pięcioma obszarami perspektywicznymi Zintegrowanej Polityki Morskiej UE, którymi są: niebieska energia, akwakultura, turystyka morska, nadmorska i rejsowa, morskie zasoby mineralne oraz niebieska biotechnologia.
Od 1 stycznia do 30 czerwca 2017 r. prezydencję Rady Unii Europejskiej sprawuje Malta i w tym czasie odbywają się liczne spotkania wysokiego szczebla, podczas których dokonuje się uzgodnień w ramach przyszłych wspólnych działań państw członkowskich w Unii Europejskiej. Strategiczne priorytety Prezydencji Maltańskiej to „3 M”: Maritime, Mediterranean, Migration (polityka morska, Morze Śródziemne, migracja).
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych