pc
Komisja Europejska potwierdziła przyznanie wsparcia w maksymalnej wysokości 472,96 mln zł dla inwestycji „Gazociąg Lwówek - Odolanów” - poinformowało PAP we wtorek Ministerstwo Rozwoju. To kluczowa inwestycja w infrastrukturę gazową, której wartość opiewa na ok. 1,036 mld zł - wskazało.
Według MR budowa gazociągu stanowi istotny element Korytarza Gazowego Północ-Południe, który docelowo połączy Terminal LNG w Świnoujściu oraz Gazociąg Bałtycki/Baltic Pipe, przez południową Polskę, Republikę Czeską, Słowację i Węgry z Chorwacją. Inwestycja zwiększy bezpieczeństwo energetyczne Polski i regionu.
Inwestycję o wartości ok. 1,036 mld zł realizuje Gaz-System S.A. Obejmuje ona budowę gazociągu wysokiego ciśnienia relacji Lwówek-Odolanów o długości ok. 168 km na obszarze województw wielkopolskiego i dolnośląskiego (łącznie na terenie 19 gmin), wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie węzła przesyłu gazu Lwówek i węzła przesyłu gazu Odolanów.
Obecnie trwają prace budowlane, a zakończenie realizacji projektu przewidziane jest na I kwartał 2019 r.
Jak wyjaśnił wiceminister rozwoju Witold Słowik, decyzja Komisji Europejskiej oznacza, że projekt spełnia szereg warunków o charakterze środowiskowym, rzeczowym i finansowym, aby otrzymać wsparcie z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Jest to 40. decyzja Brukseli dla dużych przedsięwzięć realizowanych w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Duże inwestycje, tj. powyżej 50 mln lub 75 mln euro kosztów kwalifikowalnych – w zależności od specyfiki projektu – podlegają obowiązkowej ocenie Komisji Europejskiej.
"Do akceptacji Komisji wysłaliśmy już wnioski dla 45 takich inwestycji. Uwzględniając dzisiejszą decyzję, uzyskaliśmy zgodę KE dla 40 z nich. Wartość dofinansowania UE w zaakceptowanych projektach to około 5,64 mld euro" – poinformował wiceminister Witold Słowik.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych