pc
Premier Mateusz Morawiecki spotkał się w Davos z premier Norwegii Erną Solberg oraz premierem Danii Larsem Lokke Rasmussenem - poinformowała w czwartek na Twitterze kancelaria premiera.
Wcześniej w czwartek w radiowej Jedynce szef rządu pytany, czy Norwegia i Dania mogą być sojusznikami Polski, odparł, że na to liczy.
"Oni są już naszymi sojusznikami, tylko czasami diabeł tkwi w szczegółach, a nawet bardzo często - i tutaj o tych szczegółach będziemy rozmawiać" - powiedział szef rządu. Chodzi o to - dodał - by dojść do porozumienia m.in. w kontekście projektu Baltic Pipe, jak również żeby zbudować porozumienie "w szeregu innych spraw" ważnych dla Europy.
Baltic Pipe to strategiczny projekt infrastrukturalny, dzięki któremu powstanie nowy korytarz dostaw gazu na rynku europejskim. Umożliwi on transport gazu ze złóż w Norwegii na rynki duński i polski, jak również do odbiorców w sąsiednich krajach. Gazociąg Baltic Pipe, łączący polski i duński system przesyłu gazu z systemem norweskim, ma mieć przepustowość rzędu 10 mld m sześc. rocznie. Inwestycja ma być gotowa do października 2022 r.
Na czwartek zaplanowano również spotkanie szefa polskiego rządu z premierem Holandii Markiem Rutte. Morawiecki powiedział, rozmowy będą dotyczyły m.in. demonopolizacji rynku gazu w Europie.
Szef rządu pytany w wywiadzie dla radiowej Jedynki o swoje spotkania z europejskimi i amerykańskimi politykami przy okazji Światowego Forum Ekonomicznego, a także prezesami globalnych firm oraz o to, czy w rozmowach - które dotyczą różnej tematyki - widzi jakiś "wspólny mianownik", odpowiedział, że takim mianownikiem jest "sklejanie na powrót naszego - dość rozbitego - świata po tym kryzysie, który wybuchł kilka lat temu". "I to dotyczy również Europy, bo wiemy jakie ruchy odśrodkowe w Europie się pojawiły i warto żebyśmy pracowali nad wspólną agendą, nad tematami, które nas łączą a nie takimi, które nas dzielą" - mówił Morawiecki. Podkreślił, że podczas spotkań w Davos "to właśnie robi".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych