pc
Projekt rurociągu Nord Stream 2, którym gaz rosyjski ma być tłoczony do Niemiec przez Morze Bałtyckie, będzie musiał podlegać unijnemu prawu – poinformował we wtorek rzecznik Komisji Europejskiej Margaritis Schinas.
Schinasa pytano o doniesienia mediów o tym, że szef Rady Europejskiej Donald Tusk w liście do szefa Komisji Europejskiej Jean-Claude'a Junckera apelował o ścisłe uregulowanie kwestii budowy Nord Stream 2. Według mediów Tusk odniósł się „negatywnie” do projektu oraz ocenił, że "nie będzie on służył europejskim interesom" i skaże Ukrainę "na łaskę Rosji".
Schinas powiedział, że stanowisko KE nie zmieniło się. Powołał się na słowa szefa KE, według którego projekt „będzie musiał w pełni podlegać obowiązującemu prawu unijnemu, w tym przepisom prawa dotyczącym energii i środowiska”. Wspomniał też słowa Junckera wypowiedziane w ubiegłym roku w Petersburgu, że priorytetowo traktuje on „gazociągi, który łączą, a nie gazociągi, które dzielą”.
„Komisja Europejska nie może podejmować arbitralnych decyzji, faworyzując jeden projekt czy blokując inny, kierując się swoimi preferencjami. Nasze decyzje muszą opierać się na przepisach prawa i na niczym innym. Jeśli tak nie będzie, wszystkie nasze decyzje zostaną zaskarżone w sądzie” - powiedział Schinas.
Cecile Monin z biura prasowego Rady Europejskiej poinformowała PAP, że Rada nie będzie komentować listu Tuska do Junckera. "(List) nie był przeznaczony dla opinii publicznej, miał zachęcić Komisję do znalezienia +europejskich+ rozwiązań w negocjacjach dotyczących Nord Streamu 2, w pełni zgodnych z europejskimi przepisami (wynikającymi z trzeciego pakietu energetycznego - PAP) oraz celami politycznymi unii energetycznej" - zaznaczyła.
Nord Stream 2 to projekt dwunitkowej magistrali gazowej z Rosji do Niemiec przez Morze Bałtyckie o mocy przesyłowej 55 mld metrów sześciennych surowca rocznie. Gazociąg ma być gotowy do końca 2019 roku. W tym samym roku Rosja zamierza zaprzestać przesyłania gazu rurociągami biegnącymi przez terytorium Ukrainy. Polska, kraje bałtyckie i Ukraina sprzeciwiają się projektowi.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych