pc
Rząd Kanady uzyskał w czwartek tzw. sankcję królewską (royal assent) dla ustawy wdrażającej porozumienie o wolnym handlu w regionie Azji i Pacyfiku, czyli Partnerstwo Transpacyficzne (CPTPP) - ogłosił w Ottawie minister ds. dywersyfikacji handlu międzynarodowego Jim Carr.
"Royal assent" to ostatni etap procesu legislacyjnego przed wejściem nowej ustawy w życie.
CPTPP to porozumienie między Kanadą i 10 krajami regionu Azji i Pacyfiku podpisane 8 marca 2018 roku. Z wcześniejszej wersji układu (TPP) w styczniu 2017 roku wycofały się Stany Zjednoczone. Układ wejdzie w życie w ciagu 60 dni od jego ratyfikacji przez co najmniej sześciu sygnatariuszy. Jak dotąd proces ten zakończyły cztery kraje: Meksyk, Japonia, Singapur i Nowa Zelandia.
"Kanada będzie wśród pierwszej grupy krajów CPTPP, która wprowadzi umowę w życie, zapewniając sobie korzyści z pierwszeństwa na wielu świetnie prosperujących rynkach Azji i Pacyfiku, w tym tych, z którymi Kanada wcześniej nie miała umowy, takich jak Japonia i Singapur" - czytamy w komunikacie.
Wdrożenie partnerstwa będzie oznaczać bezcłowy dostęp do rynku CPTPP dla 99 proc. eksportu Kanady, który w 2017 roku wyniósł ponad 95 mld dolarów. Cały rynek tego bloku 11 państw szacuje się na ok. 13,5 biliona dolarów i ok. 500 mln konsumentów.
Dzięki rozbudowanej sieci porozumień handlowych, w tym Kompleksowej Umowie Gospodarczo-Handlowej z UE (CETA) oraz CPTPP, Kanada będzie jedynym krajem grupy G7 posiadającym umowę o wolnym handlu z każdym pozostałym członkiem tej grupy.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych