pc
Jest zezwolenie na budowę mostu przez Wisłę na południowej obwodnicy Warszawy - poinformowała w czwartek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję zezwalającą na budowę ponad półtorakilometrowej przeprawy przez rzekę.
Jest to fragment liczącego w sumie 6,5 km odcinka drogi ekspresowej od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności. Inwestorem jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.
Jak poinformowała GDDKiA, w najbliższych tygodni wykonawca inwestycji, zgodnie z warunkami kontraktu, ma przedstawić harmonogram robót oraz rozpocznie prace, zaczynając od prac przygotowawczych, takich jak wycinka drzew, wykonanie tymczasowych dróg dojazdowych.
Most - długi na 1505,5 m i szeroki na 42,6 m, będzie płaski, bez elementów liniowych.
Projekt budowy obwodnicy zakłada budowę m.in. drogi ekspresowej, mostu drogowego, przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych i przejazdu kolejowego. Obejmuje również budowę urządzeń ochrony środowiska (ekranów akustycznych).
Projektowany odcinek drogi ekspresowej będzie zrealizowany w województwie mazowieckim, na terenie m.st. Warszawy w dzielnicach Wilanów i Wawer. Południowa obwodnica Warszawy umożliwi połączenie dróg krajowych w kierunku Terespola, Lublina, Krakowa czy Wrocławia. To także połączenie Trasy Armii Krajowej z węzłem A2 Konotopa do Gdańska i Białegostoku.
Inwestycja zakłada budowę mostu (dwa niezależne obiekty pod każdą z jezdni) oraz dwie pochylnie, zapewniające komunikację pomiędzy ścieżką rowerową zlokalizowaną na Wale Zawadowskim a ścieżką rowerową na moście.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych