pc
Wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak powiedział w poniedziałek w Rzeszowie, że w programie transgranicznym Polska-Słowacja do rozdysponowania zostało 56 mln euro. Zapowiedział również, że w przyszłym roku zostaną ogłoszone dwa nabory w ramach tego programu.
Hamryszczak w poniedziałek w Rzeszowie wziął udział w pierwszym dniu polsko-słowackiego forum „Zyskaj milion... przyjaciół i pomysłów”.
Na konferencji prasowej podkreślił, że program Polska-Słowacja służy przede wszystkim budowaniu dobrych relacji partnerskich, nie tylko na poziomie krajów, ale również między organizacjami z obu państw.
„Wyzwań, które wciąż stoją przed nami, jest kilka obszarów. Na przykład kultura, turystyka, projekty infrastruktury drogowej i transportu intermodalnego oraz kwestie edukacji zawodowej” - wymienił Hamryszczak.
Według niego, to w tych obszarach powinny zostać wypracowane w najbliższym czasie wspólne projekty.
Wiceminister przypomniał, że budżet całego programu to 155 mln euro, z tej kwoty do wydatkowania pozostało 56 mln euro. „Te liczby pokazują, że program wdrażany jest z sukcesami, nastąpiło nagłe przyśpieszenie, jeśli chodzi o kwestię kontraktacji i wdrażanie programu” - dodał.
Do końca czerwca br. trwa przyjmowanie wniosków dotyczących infrastruktury drogowej o charakterze transgranicznym. Budżet tego naboru wynosi 24 mln zł.
Hamryszczak zapowiedział, że w przyszłym roku zostaną uruchomione dwa nabory.
„Pierwszy - na projekty edukacyjne i jego alokacja wyniesie 9 mln euro. Drugi nabór będzie dotyczył transportu intermodalnego, budżet wyniesie ok. 6 mln euro. Dlatego to dzisiejsze forum ma się przyczynić do tego, że liczba dobrych projektów realizowanych wspólnie będzie naprawdę imponująca” - powiedział wiceminister.
W rzeszowskim forum, które potrwa do wtorku, weźmie udział ponad 200 osób. Będą to przedstawiciele m.in. samorządów i organizacji pozarządowych z Polski i Słowacji. Celem spotkania jest nawiązanie wspólnych kontaktów, które w przyszłości mają zaowocować polsko-słowackimi projektami.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych