pc
Francja nazwała "wymyślnym" opisany w piątek w brytyjskiej prasie pomysł szefa dyplomacji Borisa Johnsona o wybudowaniu łączącego oba kraje mostu przez kanał La Manche. Francuski minister finansów zaproponował, żeby raczej skupić się na istniejących projektach infrastrukturalnych.
Jak poinformowały w piątek dzienniki "The Times" i "The Telegraph", Boris Johnson zasugerował podczas czwartkowych konsultacji brytyjsko-francuskich wybudowanie mostu do Francji przez kanał La Manche.
"Wszystkie pomysły zasługują na rozwagę, nawet te najbardziej wymyślne" - skomentował w radiu Europe 1 francuski minister finansów Bruno Le Maire, dodając, że oba kraje łączy już kanał.
"Mamy już znaczące europejskie projekty infrastrukturalne, których finansowanie jest skomplikowane. Zanim zaczniemy myśleć o kolejnych, skończmy najpierw te sprawy, które już są w toku" - dodał.
Według piątkowych doniesień prasowych podczas spotkania Johnsona z jego francuskim odpowiednikiem Jean-Yves'em Le Drianem obaj ministrowie mieli porozumieć się w sprawie powołania komisji eksperckiej, która zajęłaby się analizą możliwych wspólnych projektów infrastrukturalnych, w tym ewentualnego mostu.
Według źródeł szef brytyjskiej dyplomacji miał przekonywać, że to "kuriozalne", iż oba kraje połączone są jedynie torami kolejowymi obsługującymi połączenie Eurostar, a francuski prezydent Emmanuel Macron miał być z kolei entuzjastycznie nastawiony do pomysłu, mówiąc "zgoda, zróbmy to".
Kanał La Manche ma w najwęższym miejscu około 32 km szerokości i znaczną różnicę poziomów po obu stronach, co wymagałoby zbudowania jednego z najbardziej skomplikowanych mostów na świecie. Obecnie najdłuższy most na świecie Danyang-Kunshan znajduje się w Chinach i ma ponad 164 km.
W czwartek w ramach brytyjsko-francuskich konsultacji rządowych z wizytą w Wielkiej Brytanii przebywał prezydent Macron i czołowi ministrowie jego rządu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych