pc
Do pomorskich Oddziałów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z tytułu wpłat przekazywanych przez przedsiębiorców na nowe indywidualne rachunki trafiło od początku roku ponad 5,8 mld zł (4,9 mld w Oddziale w Gdańsku i 900 mln w Oddziale w Słupsku). W porównaniu do ubiegłego roku jest to więcej o ponad 10 proc. Wpłat dokonało 174 tys. pomorskich płatników.
e-Składka działa od 1 stycznia 2018 r. Od tego czasu przedsiębiorcy zamiast trzech lub czterech osobnych przelewów dokonują jednej wpłaty, którą ZUS dzieli na poszczególne fundusze.
Co ważne, nadal spada liczba błędnych przelewów. Wcześniej w całym kraju odnotowywaliśmy około 20 tys. błędów miesięcznie. Natomiast w tym roku od stycznia do maja było jedynie 161 takich wpłat, przy czym są one na bieżąco przypisywane do właściwych kont.
Trzeba podkreślić, że wysokie wpływy składkowe to nie tylko efekt uproszczenia zasad opłacania składek po wprowadzeniu e-Składki, ale także zasługa dobrej sytuacji na rynku pracy, rosnącego zatrudnienia i wynagrodzeń.
Od lutego 2018 r. ZUS rozpoczął informowanie płatników o saldzie i rozliczeniu wpłat przekazanych po 1 stycznia 2018 r. W pierwszej kolejności informacje otrzymali płatnicy, którzy opłacają składki na własne ubezpieczenia i którzy na koniec stycznia mieli zadłużenie. Została zakończona wysyłka informacji do płatników, którzy zgłosili się do dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego. Kontynuowana natomiast jest wysyłka informacji do pozostałych płatników, którzy opłacają składki na własne ubezpieczenia (bez dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego). Dotychczas w woj. pomorskim takie zawiadomienia trafiły do 34,5 tys. płatników.
Kolejną grupą płatników do których ZUS wyśle informację o rozliczeniu wpłat są płatnicy, którzy na koniec kwietnia 2018 r. mieli zadłużenie. Wysyłka informacji będzie realizowana do końca roku.
Informacja o podziale wpłaty oraz o saldzie jest udostępniana na Portalu Usług Elektronicznych. Można je także uzyskać w Centrum Obsługi Telefonicznej oraz u doradcy płatnika w każdej placówce ZUS.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych