PMK
Republika Wysp Marshalla (RMI) utrzymała status kraju z największą flotą tankowców, po tym jak kolejni armatorzy z Grecji, USA i Azji zdecydowali się właśnie tam zarejestrować swoje jednostki.
Pod flagą RMI znajduje się obecnie flota tankowców o łącznym tonażu 44,6 mln gt. To prawie jedna trzecia całkowitego tonażu floty tego państwa (137,3 mln gt). Średnia wieku jednostki to 8,7 lat.
Ogółem Wyspy Marshalla notuję od 2001 roku średni roczny wzrost floty wynoszący aż 15 proc. 3973 jednostek znajdujących się pod flagą RMI spełnia także większość norm żeglugowych ustalonych przez międzynarodowe organizacje. Te statki znajdują się m.in. na paryskiej Białej Liście czy w programie Qualship 21 amerykańskiej straży przybrzeżnej.
Wyspy Marshalla aktywnie współpracują także z Międzynarodową Organizacją Morską (IMO). Przykładowo we wrześniu kraj powołał zespół ekspertów, który pomaga armatorom dostosować się do Międzynarodowej Konwencji o Postępowaniu z Wodami Balastowymi.
Przypomnijmy, że konwencja zacznie obowiązywać od września przyszłego roku. Jej celem jest rozwiązanie kwestii niekontrolowanego przemieszczania się mikroorganizmów morskich w związku z międzynarodową żeglugą.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych