pc
Chińskie ministerstwo finansów ogłosiło w czwartek, że 1 lipca obniży cła na 1449 towarów konsumpcyjnych, w tym odzież i obuwie, sprzęt AGD, produkty spożywcze i kosmetyki, by stymulować import, kontynuować otwieranie gospodarki i podnieść jej konkurencyjność.
Cła na 1449 towarów importowanych do Chin z krajów objętych klauzulą największego uprzywilejowania (KNU) obniżone zostaną średnio z 15,7 do 6,9 proc., a więc o ponad połowę – przekazał resort finansów.
KNU stosują wobec siebie państwa należące do Światowej Organizacji Handlu (WTO), z wyjątkiem sytuacji związanych z preferencyjnym traktowaniem krajów rozwijających się, unii celnych, czy regionalnych porozumień o wolnym handlu.
Obniżenie ceł jest zgodne z wcześniejszymi zapowiedziami chińskiego prezydenta Xi Jinpinga i obietnicami składanymi przez Pekin międzynarodowym partnerom handlowym, w tym USA, z którymi Chiny negocjują w poszukiwaniu ugody w związku z narastającymi napięciami handlowymi.
Cła na odzież, obuwie, nakrycia głowy, sprzęt kuchenny i akcesoria sportowe zostaną zredukowane o ponad połowę – średnio z 15,9 do 7,1 proc. Taryfy na sprzęt AGD, w tym pralki i lodówki, spadną z 20,5 do 8 proc.
Obniżone będą też cła na ryby i owoce morza z hodowli i połowu, wodę mineralną i przetworzone produkty spożywcze, średnio z 15,2 do 6,9 proc. W przypadku środków czystości, kosmetyków do skóry i włosów oraz części lekarstw zapowiedziano średni spadek z 8,4 do 2,9 proc., przy czym taryfa na część leków, w tym antybiotyki penicylinę i cefalosporyny oraz insulinę, która obecnie wynosi 6 proc., zostanie obniżona do zera.
Ogłoszona przez ministerstwo finansów obniżka ceł dotyczy znacznie większego spektrum towarów niż poprzednia. W grudniu ub.r. spadły cła na prawie 200 importowanych do Chin produktów, w tym niektóre rodzaje żywności, suplementów diety i lekarstw.
Według wcześniejszych zapowiedzi resortu finansów od 1 lipca obniżone zostaną również taryfy importowe na samochody (z 20-25 do 15 proc.) oraz części samochodowe (z 8-25 do 6 proc.).
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych