pc
Grupa PFR – jako jeden z istotnych elementów rządowej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju – ma wspierać realizację programów rozwojowych w obszarze infrastruktury, MŚP, ekspansji zagranicznej, mieszkalnictwa czy innowacji – mówi prezes PFR Paweł Borys.
Jak przypomniał, w ciągu ostatniego roku PFR m.in. utworzył największą w regionie platformę finansowania innowacji czy powołał fundusz dedykowany programowi Mieszkanie Plus o wartości blisko 5 mld zł. – Stworzyliśmy również duży pakiet wsparcia eksportu o wartości blisko 60 mld zł, obejmujący ubezpieczenia eksportowe, finansowanie eksportu czy nowy model promocji polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Udało się zrealizować kilkanaście projektów, w tym w obszarze infrastruktury czy rozwoju przedsiębiorstw – wyliczał szef PFR.
– Wśród istotnych projektów, które zrealizowaliśmy, na pewno wymienić należy sfinansowanie terminala głębokowodnego (DCT) w Porcie Północnym, wspólne przedsięwzięcie z PESA w obszarze taboru kolejowego, sfinansowanie Trasy Łagiewnickiej – to jest część obwodnicy Krakowa, finansujemy budowę promów dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej czy w końcu uczestniczyliśmy też w finansowaniu i nabyciu Banku PKO SA – podkreślił.
Przyjęta w lutym przez rząd Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju wyznacza średniookresowe kierunki rozwoju Polski. Zakłada m.in., że w roku 2030 dochód rozporządzalny brutto w Polsce ma być zbliżony do poziomu średniej UE, a do 2020 r. ma wynosić 80 proc. średniej.
Przewiduje ponadto zrównoważony i odpowiedzialny rozwój, także obszarów wiejskich i mniejszych miast, w miejscu dotychczasowej koncentracji na metropoliach, skupiających większość inwestycji. Kluczowym czynnikiem w całej Strategii jest innowacyjność, także w kontekście reindustrializacji.
Grupa PFR uczestniczy w realizacji kluczowych projektów rozwojowych, takich jak: program „Start in Poland”, Program Ekspansji Międzynarodowej Polskich Przedsiębiorstw, Program Gwarancji dla MŚP, Program Rozwoju Kapitału, Program Mieszkanie Plus czy Program Elektromobilności.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych