pc
Były brytyjski premier David Cameron pokieruje brytyjsko-chińskim funduszem inwestycyjnym mającym na celu poprawę stanu portów, dróg i linii kolejowych między Chinami a ich partnerami handlowymi - podało w sobotę BBC.
Cameron, który złożył dymisję po referendum z czerwca 2016 roku, gdy Brytyjczycy opowiedzieli się za wyjściem z Unii Europejskiej, stanie na czele funduszu wartego miliard dolarów. Pieniądze te mają zostać przeznaczone na projekty w Chinach, Wielkiej Brytanii i innych krajach, z którymi Państwo Środka handluje w Azji i Europie.
Według BBC fundusz będzie wspierany przez rząd w Londynie, ale nie będzie zawierał pieniędzy brytyjskich podatników.
Rząd poinformował, że inicjatywa Pasa i Szlaku "stworzy miejsca pracy i poprawi połączenia handlowe". Jak pisze BBC, zaangażowanie Camerona w ten projekt oznacza jego powrót do polityki po miesiącach trzymania się na uboczu.
Informację o nowym stanowisku Camerona przekazano po dwudniowej wizycie ministra finansów Philipa Hammonda w Chinach. W oświadczeniu ministerstwo finansów wyjaśniło, że osiągnięto postęp w rozmowach, mających na celu umożliwienie brytyjskim bankom i ubezpieczycielom wejście na chińskie rynki obligacji i ubezpieczeń.
"Brytyjska gospodarka jest jedną z największych i najbardziej dynamicznych gospodarek na świecie. Zobowiązujemy się współpracować z naszymi partnerami, aby budować prawdziwie globalną Wielką Brytanię. Nasze stosunki z Chinami są silne, rosną i przynoszą korzyści obu krajom" - oświadczył Hammond.
Globalna inicjatywa Pasa i Szlaku, nazywana również Nowym Jedwabnym Szlakiem, ma na celu budowę lądowych i morskich korytarzy transportowych pomiędzy krajami Azji, Europy i Afryki a Chinami, stymulację światowego handlu i rozszerzenie wpływów gospodarczych Chin. Jej powstanie ogłoszono w 2013 roku. W maju 2017 roku prezydent Chin Xi Jinping poinformował, że przeznaczy na nią 124 mld dolarów.
Przeciwnicy planu postrzegają ambitną inicjatywę Xi jako próbę zwiększenia politycznych wpływów i obecności Pekinu na świecie.
BBC zauważa, że jako premier Cameron był zwolennikiem zacieśniania związków handlowych z Chinami.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law