Pierwsze dwa tygodnie września były czasem intensywnego szkolenia motorowodnego dla podchorążych drugiego roku wydziałów Mechaniczno-Elektrycznego oraz Dowodzenia i Operacji Morskich.
Praktyka realizowana na bazie Ośrodka Szkolenia Żeglarskiego MW i kadry Katedry Eksploatacji Jednostki Pływającej, umożliwiła podchorążym przystąpienie do państwowego egzaminu i uzyskanie patentu sternika motorowodnego. Praktyka była realizowana poprzez serię wykładów teoretycznych oraz zajęć praktycznych polegających na nauce manewrowania łodziami motorowymi typu RIB (Rigid Inflatable Boat-twarda łódź pneumatyczna).
Podchorążowie uczyli się locji, podstawowej wiedzy z zakresu meteorologii, budowy łodzi motorowych, eksploatacji silników i urządzeń napędowych, przepisów oraz ratownictwa i etyki wodniackiej. Manewrowanie łodzią motorową obejmowało m. in. podejście i odejście od nabrzeża, manewr „Człowiek za burtą”, stawanie na kotwicy, wykonywanie wiraży oraz pływanie w ślizgu. To praktyczne umiejętności, które zapewne przydadzą się podczas służby.
Dzięki powiększającej się liczbie akademickich łodzi oraz dużym zaangażowaniu kadry instruktorskiej, podczas dwóch pięciodniowych szkoleń przeszkolono kilkudziesięciu podchorążych.
Niezwykłe zabytki odkryte podczas remontu Żurawia
Thales inauguruje nowe centrum testowe dla fregat typu F126
Konferencja poświęcona morskiej flocie handlowej pod narodową banderą w murach Wydziału Nawigacyjnego UMG
20-lecie Polski w UE. Zwiedzanie latarń morskich 1 maja za złotówkę
Jak przetrwać i ratować na morzu? Ćwiczenia i badania na Bałtyku z udziałem studentów i pracowników uczelni morskich
Historia kołem się toczy. XVII-wieczny festyn pod Gdańskim Żurawiem