PMK
Linia wycieczkowa Princess Cruises, należąca do Carnival Corp, poinformowała w środę, że podróże pozostaną zawieszone do końca lata, ponieważ ograniczenie lotów i blokady na całym świecie doprowadziły do wirtualnego zatrzymania branży.
Holland America Line, kolejna jednostka Carnival, poinformowała, że odwołała wszystkie rejsy do Alaski, Europy, Kanady i Nowej Anglii na rok, a także zatrzymała swój statek w Amsterdamie, który miał wypłynąć w październiku do Bostonu na Fort Lauderdale na Florydzie.
- W tych niespotykanych i trudnych czasach najlepszą decyzją jest przedłużenie przerwy w rejsach wycieczkowych do jesieni - powiedział prezes Holland America Line, Orlando Ashford.
Seabourn, kolejna jednostka Carnivala, również zapowiedziała, że odwoła rejsy pięciu statków wycieczkowych, niektóre z nich do listopada.
Pandemia COVID-19, która zabiła ponad ćwierć miliona ludzi na całym świecie, odbiła się na operatorach statków wycieczkowych, ponieważ ograniczenia podróży i obawa przed rozprzestrzenianiem się wirusa doprowadziły do wielu rozszerzeń zawieszenia podróży.
Co najmniej trzy jednostki Princess Cruises stały się siedliskiem infekcji koronawirusa. Jedna z nich, Ruby Princess, stała się częścią śledztwa w sprawie zabójstwa w Australii jako najbardziej śmiercionośne źródło infekcji wirusowych w tym kraju.
Na początku tego tygodnia Carnival poinformował, że planuje wznowić rejsy ośmioma statkami z Miami, Port Canaveral i Galveston 1 sierpnia.
Tymczasem jego konkurent Norwegian Cruise Line Holdings Ltd zebrał ponad 2,2 miliarda dolarów dzięki ofertom zadłużenia i akcji, dając operatorowi rejsowemu bez środków pieniężnych bardzo potrzebne fundusze na przetrwanie przedłużonych zawieszeń podróży z powodu pandemii COVID-19.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych