PMK
Francuski port Marsylia Fos zwiększa wykorzystanie skroplonego gazu ziemnego jako paliwa, ponieważ dąży do tego, aby stać się centrum bunkrowym LNG dla Morza Śródziemnego.
Port oświadczył, że był gospodarzem kolejnej operacji bunkrowania LNG między statkami w zeszłym tygodniu po pierwszej takiej operacji na początku maja.
Gigant LNG Shell i największy na świecie operator rejsowy Carnival przeprowadzili drugą operację bunkrowania LNG w porcie 15 czerwca, dostarczając paliwo do zbudowanego w 2019 roku statku wycieczkowego Costa Smeralda.
Statek obsługiwany przez Carnival's Costa Cruises jest jednym z pierwszych na świecie statków wycieczkowych zasilanych LNG. Shell dostarczył schłodzone paliwo na statek wycieczkowy za pośrednictwem przerobionego przez Anthony'ego Vedera statku bunkrującego Coral Methane.
Francuski port twierdzi, że ta operacja bunkrowania jest częścią wysiłków zmierzających do pozycjonowania się jako centrum bunkrowania LNG.
Od 2021 roku francuski port będzie miał dedykowaną bunkierkę LNG czarterowaną z japońskiego MOL. To drugi taki statek, który buduje chińska stocznia Hudong Zhonghua dla duetu. Oba statki mają pojemność 18 600 metrów sześciennych o długości około 135 metrów.
Port francuski jest również częścią stowarzyszenia Society for Gas as the Marine Fuel (SGMF) i w pełni popiera starania SGMF o promowanie LNG jako paliwa i opracowywanie standardów. Dane SGMF pokazują, że na świecie działa 185 statków napędzanych LNG a 213 jest w budowie.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk