Jeden z najpopularniejszych na świecie morskich silników Wärtsilä 50DF został dostosowany do pracy na paliwie etanolowym. Prace nad jego modyfikacją oprócz specjalistów z Wärtsili, prowadził także Evergas – jeden z największych transporterów gazów płynnych na świecie.
- Cieszymy się, że silniki Wärtsili będą mogły wykorzystywać paliwo etanolowe. To czyni naszą ofertę bardziej elastyczną. A przy okazji to kolejny krok w kierunku ochrony środowisko – powiedział Steffen Jacobsen, prezes Evergas.
Możliwość skutecznego spalania paliwa etanolowego znacząca obniża potrzebę ponownego skraplania gazu w czasie podróży. Oznacza to użycie mniejszej ilości mocy, a więc większą wydajność. Nowa technologia pomaga klientom Wärtsili sprostać regulacjom trzeciego stopnia, stworzonym przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO). Silni Wärtsilä 50DF pozwala w każdej chwili zmienić paliwo na jedno z czterech rodzajów: LNG, etanolowe (LEG), LFO i HFO. I to bez żadnych zmian w specyfikacji jednostki czy przerywania jej działania.
- Wyznaczamy nowy standard w elastyczności silników. Przeróbka silnika 50DF to kolejny przełom dla technologii multi paliwowej. To także kolejna możliwość dla armatorów, by sprostać regulacjom IMO – powiedział Lars Anderson, wiceprezydent Wärtsilä.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania