Przedstawiciele świata biznesu i nauki, a także Departamentu Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi uczestniczą w dniach 17-19 marca w jubileuszowej, piątej konferencji Transport Week.
Pierwszy dzień konferencji poświęcony był transportowi kontenerowemu na świcie, a przez to szczególnie ważny dla gospodarki morskiej. Eksperci zaprezentowali szereg analiz, wyników badania i raportów, zaś podczas .
- W ciągu roku od ostatniej konferencji pojawiło się kilka nowych tematów związanych między innymi z sytuacją w Rosji, która ma realny wpływ między innymi na spadek obrotów kontenerami w fińskich portach - mówi Bogdan Ołdakowski, przedstawiciel Actia Forum, organizatora konferencji. - Oczywiście cześć tematów takich jak wpływ dyrektywy siarkowej czy sieć TEN-T ma swoją kontynuację.
Ważnym elementem pierwszego dnia konferencji było wystąpienie Chistiana Welsha, sekretarza generalnego Gobal Shippers Forum, w którym poruszył między innymi kwestię konieczności monitorowania aliansów przewoźników kontenerowych.
Dużym zainteresowaniem uczestników cieszył się także przeprowadzony w formie pytań i odpowiedzi warsztat dotyczący nowopowstających w Europie hubów i portów oraz dyskusja panelowa dotycząca stanu intermodalnego rynku kontenerowego.
- W tym roku postawiliśmy na to, by uczestnicy mieli jak największy dostęp do ekspertów - podkreśla Julian Skelnik, moderator paneli, a zarazem przewodniczący Organizacji Portów Bałtyckich (BPO).
W programie konferencji rzeczywiście więcej jest dyskusji, paneli i warsztatów, mniej zaś typowych wykładów i prelekcji. Obszerniejszą relację z wydarzenia oraz relację wideo opublikujemy w czwratek.
Marek Nowak
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych