• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Sto w dół, sto w górę. Indeks BDI wraca na wysoki poziom

PMK

25.11.2017 22:14 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Sto w dół, sto w górę. Indeks BDI wraca na wysoki poziom

Partnerzy portalu

Sto w dół, sto w górę. Indeks BDI wraca na wysoki poziom - GospodarkaMorska.pl

Bałtycki Indeks Towarowy po spadku w zeszłym tygodniu, ponownie zanotował wzrost do ponad 1450 pkt. Najgorsze rynek przewozów masowych ma już chyba za sobą.

Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: capesize (pow. 80 tys. ton nośności), panamax (60-80 tys. ton), supramax (35-59 tys. ton) oraz handysize (10-35 tys. ton). Ogólny indeks spadł o 98 pkt do 1458 pkt.

Najwięcej wzrósł indeks capesize, aż o 120 punkty, do 3126 pkt. Oznacza to, że armatorzy tych masowców mogą liczyć na zarobki rzędu 22,446 dolarów dziennie.

Wzrósł także indeks panamaxów, lecz tylko o 83 punkty do 1442 pkt. Oznacza to, że dziennie zarobki tych jednostek wyniosły 11,477 dolarów dziennie. Mniejsze statki tradycyjnie notują mniejsze fluktuacje stawek. Indeks supramaxów wzrósł o 11 pkt do 910 pkt, a handysize o 12 pkt do 522 pkt.

Do 2020 roku branża przewozów masowych zmieni się nie do poznania. Będziemy świadkami bankructw i konsolidacji na rynku. Najlepsi armatorzy będą operować dużą flotą, który pozwoli im lepiej dostosować się do następnych kryzysów. Zmarginalizowana zostanie za to rola mniejszych przewoźników. Kolejne 3 lata obfitować powinno więc w wiele zmian

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.