Piotr Kuczyński analityk finansowy ocenia, że Polska mniej ucierpi na kryzysie w relacjach USA- UE niż kraje zachodniej Europy. Apeluje też, by zachować umiar w wydatkach zbrojeniowych.
- Rynek pracy za 10 lat będzie drastycznie inaczej wyglądał niż obecnie. Jeśli zatem komuś się marzy zatrudnianie obcokrajowców to powinniśmy to robić jak w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. I nie chodzi tu oczywiście o warunki pracy, tylko regulacje prawne. jak ktoś przyjeżdża do pracy, to w momencie jej zakończenia - wyjeżdża. Bo będziemy mieli poważny problem - mówi Piotr Kuczyński, analityk finansowy. Podkreślał też, że wpisanie sztywnego limitu wydatków na zbrojenia do konstytucji jest błędem. Potrzebne są bowiem środki na edukację i ochronę zdrowia.
Gość Kongresu Polskie Porty 2030 mówił też o barierach inwestycyjnych. Wśród nich wymienił m.in. koszty kredytów, biurokrację i zgodził się z opinią, że polskie banki zbyt koncentrują się na prostych produktach. - Nie muszą zabiegać o przedsiębiorców, wystarczy, że kupują obligacje, by zarabiać - podsumował sytuację Piotr Kuczyński.
Jednocześnie podkreślał, że kryzys w relacjach UE - USA mocniej uderzy w gospodarki zachodniej Europy, niż w Polskę.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych