Jak chronić strategiczne dla bezpieczeństwa energetycznego Polski obiekty, takie jak niedawno otwarty gazociąg Baltic Pipe? Te pytania zadaje sobie coraz więcej z nas. Już 20 października w Szczecinie omówione zostaną najważniejsze zagadnienia ochrony infrastruktury krytycznej, w tym instalacji energetycznych na Bałtyku.
Morze Bałtyckie jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się akwenów Europy. Na jego obszarze powstaje nowa infrastruktura energetyczna, jak morskie farmy wiatrowe. Polska ma tym rozwoju duży udział. W obliczu wojny w Ukrainie i związanej z nią niedawnymi wydarzeniami – wybuchami w gazociągach Nord Stream 1 i Nord Stream 2, a także awarii prądu na Bornholmie, temat ochrony infrastruktury krytycznej podnoszony jest szczególnie często.
W czwartek 20 października odbędzie się specjalna edycja konferencji Security Forum Szczecin. Hasło przewodnie brzmi: „Niszczyciele min typu Kormoran, drony, systemy antydronowe dla ochrony infrastruktury krytycznej i farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim”.
Uczestnicy będą mieli okazję zwiedzić niszczyciela typu Kormoran, zacumowanego przy Bulwarze Chrobrego w Szczecinie. Poznają też systemy okrętu wspierające ochronę infrastruktury krytycznej.
Organizatorzy: Nobilis Media, Sejmowa Komisja Obrony Narodowej, 8. Flotylla Obrony Wybrzeża ze Świnoujścia.
Rejestracja na stronie nobilismedia.pl. Szczegółowy program na stronie wydarzenia na Facebooku.
Fot. Depositphotos
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych