Firma Kronos-Polymer zainwestuje ok. 21 mln zł w budowę nowego zakładu recyklingu w Gniewie. Przedsiębiorstwo otrzymało od Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej decyzję o wsparciu w ramach Polskiej Strefy Inwestycji.
Jak informuje Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna, nowa inwestycja przewiduje budowę hali produkcyjnej , która zostanie wyposażona w maszyny i urządzenia do recyklingu tworzyw sztucznych, budynku biuro-socjalnego oraz hali magazynowej.
W zakładzie zostanie zainstalowana kompletna linia produkcyjna do przetwarzania surowców odpadowych z polietylenu i polipropylenu wraz z linią do oczyszczania wody technologicznej oraz linią granulującą. Przedsiębiorca wdroży także nowatorską technologię produkcji granulatów, opracowaną w projekcie B+R z dwiema polskimi uczelniami. Realizacji projektu sprzyja legislacja unijna, promująca wykorzystanie surowca wtórnego z tworzyw sztucznych w myśl dyrektywy o Gospodarce Obiegu Zamkniętego.
Polska Strefa Inwestycji wspiera przedsiębiorców
Maksymalna wysokość pomocy publicznej do jakiej przedsiębiorstwo nabyło prawo na ten projekt inwestycyjny wynosi 12 288 225,95 zł w ramach Polskiej Strefy Inwestycji. Na podobne wsparcie mogą liczyć firmy z sektora przemysłu oraz nowoczesnych usług, rozpoczynające nową inwestycję polegającą m.in. na budowie zakładu, zwiększeniu mocy produkcyjnej istniejącego przedsiębiorstwa, czy dywersyfikacji produkcji. Polska Strefa Inwestycji pozwala na odzyskanie kosztów inwestycji poprzez niepłacenie podatku dochodowego w maksymalnej wysokości 35% dla dużych przedsiębiorców, 45% dla średnich oraz 55% dla mikro i małych.
Zarząd Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej wydał w tym roku już 31 decyzji o wsparciu. Łączna wartość deklarowanych nakładów inwestycyjnych przekroczyła miliard złotych. Projekty pozwoliły na utworzenie 253 nowych miejsc pracy oraz utrzymanie ponad 3 615 stanowisk.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych