Nielegalna imigracja jest obecnie najczęściej wskazywanym problemem przez obywateli Hiszpanii – wynika z opublikowanego w środę sondażu Centrum Badań Socjologicznych (CIS). Jeszcze dwa miesiące temu imigracja była głównych problemem jedynie dla co dziesiątego Hiszpana.
W porównaniu do badania przeprowadzonego w czerwcu, imigracja awansowała z dziewiątego miejsca (11,2 proc. ankietowanych) na szczyt listy problemów najczęściej wskazywanych przez Hiszpanów (30,4 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się bezrobocie, stan gospodarki i sytuacja polityczna.
W ostatnich miesiącach Hiszpania zmaga się z dużym napływem nielegalnych imigrantów z Afryki. Kryzys, który dotyczy przede wszystkim Wysp Kanaryjskich, wywołał napięcia między lokalnymi władzami a rządem premiera Pedro Sancheza.
W środę na wyspy Lanzarote, Fuerteventura i El Hierro, wchodzących w skład archipelagu Wysp Kanaryjskich, przybyło co najmniej 11 łodzi z ok. 650 migrantami – podały służby Salvamento Maritimo, odpowiedzialne za bezpieczeństwo na hiszpańskich wodach.
Jak podaje dziennik „El Pais”, Wyspy Kanaryjskie zarejestrowały w tym roku przybycie prawie 26,8 tys. imigrantów, co stanowi wzrost o 85 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Szef kanaryjskiego rządu Fernando Clavijo naciska na główne partie w kraju, aby doszły do porozumienia w sprawie reformy ustawy o cudzoziemcach, która pozwoli na relokację imigrantów. Polityk prosi ponadto o 165 mln euro, czyli równowartość wydatków na nieletnich imigrantów bez opieki.
W środę Clavijo spotkał się w Santa Cruz de Tenerife z wiceprzewodniczącym Komisji Europejskiej Margaritisem Schinasem, który obiecał wzmocnienie pomocy w kwestii opieki nad nieletnimi migrantami i wsparcie finansowe w wysokości 14 mln euro.
W połowie września papież Franciszek poinformował, że chciałby polecieć na Wyspy Kanaryjskie ze względu na kwestię migracji.
Z Madrytu Marcin Furdyna (PAP)
Fot. Depositphotos
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych