pc
Statek Fluvius Tamar, wcześniej Abis Albufeira, zatonął na Morzu Północnym. Do zdarzenia doszło 35 mil morskich na północny-wschód od Ramsgate w Wielkiej Brytanii. Całą załogę udało się uratować.
Fluvius Tamar płynął z Eemshaven w Holandii do Hiszpanii. W pobliżu Wielkiej Brytanii warunki pogodowe znacznie się pogorszyły i rozpoczął się sztorm. Jednostka zaczęła nabierać wody, po czym zupełnie utraciła zdolność żeglugową. Chwilę później statek zatonął w Morzu Północnym.
Sygnał SOS od załogi tonącego statku odebrał brytyjski Coast Guard. W akcji ratunkowej uczestniczyły helikoptery, łodzie ratunkowe i pobliskie jednostki. Siedmiu członków załogi udało się uratować. Nikt nie odniósł poważnych obrażeń.
Fluvius Tamar przewoził 3 800 t tlenku magnezu, a w jego zbiornikach znajdowało się 80 m3 oleju napędowego. W miejscu zdarzenia służby monitorują, czy nie doszło do wycieku ropy.
Jak udało się ustalić, wrak znajduje się na głębokości około 40 m. Lokalne władze badają przyczyny tego zdarzenia.
Statek towarowy Fluvius Tamar miał 90 m długości, 14 m szerokości oraz 3, 5 m maksymalnego zanurzenia. Jego nośność to 4 200 t. Jednostka została zbudowana w 2009 r. w holenderskiej stoczni Shipkits w Groningen.
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim
Okręty podwodne mieczem sił morskich. Model odstraszania morskiego definiujący równowagę strategiczną
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu