PMK
Niszczyciel USS Fitzgerald (DDG 62) został ponownie zwodowany i obecnie jest zacumowany w stoczni Ingalls Shipbuilding w amerykańskim Pascagoula.
To ostatni krok w powrocie niszczyciela do służby po jego zderzeniu ze statkiem handlowym u wybrzeży Japonii w 2017 roku, który pochłonął życie siedmiu marynarzy marynarki wojennej.
Od czasu przybycia statku do Pascagouli w styczniu 2018 roku, odbyły się na nim prace polegające na przywróceniu integralności kadłuba i górnych konstrukcji, które zostały uszkodzone podczas kolizji.
- Złożoność tego remontu była trudna, ale nasz zespół w Bath Iron Works przeprowadza naprawy i instaluje ulepszenia, aby Fitzgerald powrócił w ręce naszych marynarzy gotowy do misji - powiedział admirał Jim Downey. - Cieszymy się, że statek jest z powrotem w wodzie i możemy zacząć wyposażenie i testowanie jednostki przed oddaniem jej do służby - dodał.
Unowocześnieniu zostały poddane systemy radarowe, walki radioelektronicznej, napęd oraz układ klimatyzacyjny. Dodatkowo przeglądowi oraz ewentualnym naprawom zostały poddane pozostałe podsystemy oraz kadłub okrętu. Łączny koszt prac szacowany jest na kwotę 370 milionów dolarów.
Wypadek z udziałem USS Fitzgerald oraz kontenerowca ACX Crystal miał miejsce we wczesnych godzinach porannych 17 czerwca ubiegłego roku. Na skutek kolizji śmierć poniosło 7 członków załogi okrętu, kilku kolejnych zostało rannych.
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim
Okręty podwodne mieczem sił morskich. Model odstraszania morskiego definiujący równowagę strategiczną
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu