Znamy przyczynę wypadku statku Lysblink Seaways, pływającego pod brytyjską banderą. W czwartek został opublikowany raport z prowadzonego śledztwa w tej sprawie. Okazuje się, że bezpośrednią przyczyną było pijaństwo oficera, który zasnął na służbie.
Stężenie alkoholu w krwi 36-letniego oficera wachtowego przekraczała osiem razy dozwoloną dawkę. W wydychanym powietrzu miał 2,71 mg/l (dopuszczalny poziom to 0,35 mg /l). Marynarz wypił pół butelki rumu. DFDS, właściciel statku został zobowiązany do osunięcia wszystkich sklepów sprzedających alkohol ze swoich jednostek. Śledztwo wykazało również kilka technicznych problemów, z którymi borykano się na pokładzie.
W wyniku wypadku zniszczeniu uległa część kadłuba, naruszone też zostało podwójne dno. Uszkodzeniu uległo również kilka zbiorników z paliwem, w wyniku czego 25 ton oleju napędowego dostało się do morza. Lysblink Seaways został zezłomowany.
Przypomnijmy, że do zdarzenia z udziałem jednostki doszło w lutym tego roku. Incydent miał miejsce w momencie, gdy jednostka znajdowała się na wysokości Ardnamurchan Point położonego na zachodnim krańcu półwyspu Ardnamurchan (Szkocja). Podczas przypływu statek został zniesiony na mieliznę. Jednostka utknęła i kontynuacja rejsu nie była możliwa.
Statek płynął z ładunkiem 50 ton papieru z Belfast do Skogn w Norwegii.
Lysblink Seaways w liczbach
rok budowy - 2000 r.
długość - 129 metrów
pojemność brutto (GT) - 7 409 ton
ładowność - 160 TEU
Wojsko USA: zniszczyliśmy cztery drony wystrzelone przez Huti
Rosyjski myśliwiec runął do morza koło Krymu. Maszynę mogli omyłkowo zestrzelić Rosjanie
HNLMS Vlaardingen kończy służbę w siłach morskich Holandii. Zostanie przekazany Ukrainie
Rosyjska korweta przybyła do Sewastopola. Będzie kolejnym celem dla ukraińskich rakiet i dronów?
Atak Huti na chiński statek. Czy Pekin zaprowadzi porządek na Morzu Czerwonym?
W Brazylii zwodowano okręt podwodny. Podobne były oferowane Polsce w ramach programu "Orka"