ew/Offshore-Energy
Kontenerowiec Shahraz i masowiec Samudra Sakti I osiadły na mieliźnie w Batu Berhanti, na indonezyjskich wodach terytorialnych. Incydent miał miejsce w poniedziałek, 11 maja.
Statki osiadły na mieliźnie w bliskiej odległości, co mogło wskazywać, że albo próbowały uniknąć potencjalnej kolizji ze sobą, albo z trzecią jednostką. Przyczyna wypadku nie została jeszcze oficjalnie ustalona.
Urząd Morski i Portowy Singapuru (MPA) poinformowały, że przed zdarzeniem, oba statki zostały ostrzeżone przez Centrum Kontroli Operacji Portowych (POCC) MPA o ryzyku wejścia na mieliznę. Jak powiedział rzecznik MPA Singapore: "Nie było żadnych doniesień o pokrzywdzonych bądź zanieczyszczeniu powstałym wskutek wypadku".
Ruch żeglugowy w rejonie Cieśniny Singapurskiej nie został zakłócony. Jako środek zapobiegawczy, wydano komunikat, aby statki znajdujące się w pobliżu zachowały szczególną ostrożność.
Według aktualizacji indonezyjskiej Dyrekcji Generalnej Transportu Morskiego, oddziału Ministerstwa Transportu tego kraju, kontenerowiec doznał znacznych uszkodzeń w strukturze kadłuba w rejonie śródokręcia. Sytuację utrudnia fakt, że statek jest załadowany konteneram.
W lepszej kondycji znajdował się masowiec Samudra Sakti I. Udało się ściągnąć jednostkę z mielizny i zakotwiczyć na wodach Batam celem przeprowadzenia dalszej inspekcji.
Holandia wspiera bezpieczeństwo na Morzu Czerwonym. HNLMS Tromp kończy misję, na swoją wyrusza HNLMS Karel Doorman
Polscy marynarze uczestniczyli w ćwiczeniu przeciwminowym na Morzu Śródziemnym pk. "Olives Noires 2024"
Siły USA udaremniły atak rakietowy Huti na statek handlowy w Zatoce Adeńskiej
Trzech przemytników aresztowano po wywróceniu się pontonu z migrantami
Jak chronić morskie szlaki komunikacyjne? Szkolenie Okrętowej Grupy Zadaniowej 3. FO
Rishi Sunak podkreśla, że Wielka Brytania będzie zwalczać przestępców przewożących imigrantów