ew/Offshore-Energy
Kontenerowiec Shahraz i masowiec Samudra Sakti I osiadły na mieliźnie w Batu Berhanti, na indonezyjskich wodach terytorialnych. Incydent miał miejsce w poniedziałek, 11 maja.
Statki osiadły na mieliźnie w bliskiej odległości, co mogło wskazywać, że albo próbowały uniknąć potencjalnej kolizji ze sobą, albo z trzecią jednostką. Przyczyna wypadku nie została jeszcze oficjalnie ustalona.
Urząd Morski i Portowy Singapuru (MPA) poinformowały, że przed zdarzeniem, oba statki zostały ostrzeżone przez Centrum Kontroli Operacji Portowych (POCC) MPA o ryzyku wejścia na mieliznę. Jak powiedział rzecznik MPA Singapore: "Nie było żadnych doniesień o pokrzywdzonych bądź zanieczyszczeniu powstałym wskutek wypadku".
Ruch żeglugowy w rejonie Cieśniny Singapurskiej nie został zakłócony. Jako środek zapobiegawczy, wydano komunikat, aby statki znajdujące się w pobliżu zachowały szczególną ostrożność.
Według aktualizacji indonezyjskiej Dyrekcji Generalnej Transportu Morskiego, oddziału Ministerstwa Transportu tego kraju, kontenerowiec doznał znacznych uszkodzeń w strukturze kadłuba w rejonie śródokręcia. Sytuację utrudnia fakt, że statek jest załadowany konteneram.
W lepszej kondycji znajdował się masowiec Samudra Sakti I. Udało się ściągnąć jednostkę z mielizny i zakotwiczyć na wodach Batam celem przeprowadzenia dalszej inspekcji.
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim
Okręty podwodne mieczem sił morskich. Model odstraszania morskiego definiujący równowagę strategiczną
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu