• <
szkoła_morska_w_gdyni_980x120_gif_2020

Morze kręci młodych twórców

18.08.2020 09:35 Źródło: gdynia.pl
Morze kręci młodych twórców  - GospodarkaMorska.pl
fot. Sławomir Pultyn

Morze jest dla nich inspiracją. Chcą to twórczo wyrazić i zainteresować tym tematem innych. Finaliści konkursu „Morze mnie kręci” wzięli udział w warsztatach filmowych, gdzie pod okiem ekspertów dopracowywali kwestie realizacyjne i scenariusze swoich krótkich produkcji. Autor najlepszego pomysłu na film promujący gospodarkę morską otrzyma 10 tysięcy złotych na jego stworzenie.

„Morze mnie kręci” to konkurs filmowy dla młodych twórców. Mogły się do niego zgłaszać osoby, w wieku od 20 do 35 lat, z ciekawymi pomysłami na reklamowe wideo na temat gospodarki morskiej. Spośród nadesłanych propozycji, wyłoniono pięć najlepszych. Ich autorzy zostali finalistami konkursu i otrzymali szansę na podszlifowanie swoich scenariuszy pod okiem ekspertów z Gdyńskiej Szkoły Filmowej. Specjalne dwudniowe warsztaty odbyły się w weekend, 15 i 16 sierpnia. Poprowadzili je: Jerzy Rados, - zastępca dyrektora Gdyńskiej Szkoły Filmowej, Filip Marczewski - reżyser i scenarzysta, wykładowca Szkoły Wajdy i Gdyńskiej Szkoły Filmowej, Jan Majle - copywriter, autor wielu kampanii reklamowych, odpowiedzialny za kreację komunikacji czołowych marek obecnych na polskim rynku, a także Sławomir Pultyn – operator, fotograf i reżyser, wykładowca w gdyńskiej filmówce.

Finaliści musieli się odpowiednio przygotować do warsztatowej pracy. Przed zajęciami zostali poproszeni o przygotowanie scenopisów filmu. Każdy musiał też stworzyć krótki fotograficzny lub filmowy moodboard, czyli zbiór inspiracji dotyczący zgłoszonego pomysłu. Z taką bazą można było rozpocząć analizę propozycji ze specjalistami.

– Konkurs "Morze mnie kręci" to dobra okazja, dla ludzi na co dzień nie zajmujących się filmem ani reklamą, na stworzenie swojego niekiedy pierwszego filmu reklamowego. Podczas warsztatów pracujemy wspólnie z finalistami konkursu najpierw nad scenariuszem, a potem nad jego filmową stroną. Wszystko odbywa się w twórczej atmosferze i na partnerskich zasadach. W ten sposób warsztaty stają się dwudniową burzą mózgów, podczas której zgłoszone na konkurs pomysły nabierają coraz bardziej filmowej formy – mówią Filip Marczewski i Jan Majle, jedni z prowadzących warsztaty.

Uczestnicy zajęć najpierw obejrzeli i przeanalizowali zeszłoroczne zwycięskie prace. Następnie, wraz z ekspertami, omówili przygotowane przez siebie teksty i moodboardy. Potem przyszedł czas na ekspercie wykłady. Jan Majle opowiedział o różnych rodzajach stylistyk w reklamie. Z kolei Filip Marczewski zwrócił uwagę na to, jak należy myśleć o bohaterach swoich tekstów i na co zwrócić uwagę podczas castingu. Dał też finalistom cenne rady na temat prowadzenia aktorów. Pierwszy dzień warsztatów zakończyło spotkanie ze storyboardzistą. Każdy uczestnik miał za zadanie przygotować z nim 5 różnych kadrów, najbardziej reprezentatywnych dla ich przyszłego filmu.

Drugiego dnia finaliści spotkali się ze Sławomirem Pultynem, który przeanalizował z nimi scenariusze ich filmów pod kontem operatorskim oraz, na podstawie shooting boardów, podpowiedział, jak najlepiej kadrować dane sceny.

Teraz autorzy mają czas na wprowadzenie poprawek w swoich scenariuszach i shooting boardach. Ostateczną wersję swoich pomysłów muszą przesłać organizatorom konkursu do 18 sierpnia. Na podstawie tych materiałów zostanie wybrany zwycięzca, który otrzyma 10 tysięcy złotych na realizację swojego filmu.

Konkurs jest organizowany w ramach Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2020 przez miasto Gdynia oraz Pomorską Fundację Filmową.

Premiera zwycięskiej produkcji odbędzie się online 9 października.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34750,00 $ tona 0,43% 22 lip
 Cynk 2920,00 $ tona -0,07% 22 lip
 Aluminium 2449,00 $ tona 0,70% 22 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.