Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO), poinformowała w czwartek, że jej strona internetowa i intranet zostały wyłączone przez wyrafinowany cyberatak, a specjaliści IT wyłączyli kluczowe systemy, aby zapobiec dalszym szkodom.
To kluczowy czas dla IMO, która jest odpowiedzialna za regulację żeglugi i obecnie pracuje nad sposobami ograniczenia emisji dwutlenku węgla z sektora, a wirtualna sesja Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego ma się odbyć jeszcze w tym roku.
IMO stwierdziło, że atak miał wpływ na usługi, zwłaszcza na swojej stronie internetowej www.imo.org, a organ z siedzibą w Londynie współpracował z ekspertami IT ONZ i innymi ekspertami ds. bezpieczeństwa w celu przywrócenia usług i zidentyfikowania źródła ataku.
- Przerwa w świadczeniu usług została spowodowana wyrafinowanym cyberatakiem na systemy informatyczne organizacji, który pokonałśrodki bezpieczeństwa. Technicy IT IMO zamknęli kluczowe systemy, aby zapobiec dalszym szkodom spowodowanym atakiem - napisano w oświadczeniu.
Rzecznik IMO dodał, że jej sekretariat nadal funkcjonuje, a jedno z posiedzeń komisji odbyło się w tym tygodniu za pośrednictwem zewnętrznej platformy, która umożliwia tłumaczenie symultaniczne.
Rzecznik dodał, że wewnętrzne i zewnętrzne e-maile nadal działają normalnie, a organizacja pracuje nad przywróceniem dostępu do dokumentów publicznych.
Na początku tego tygodnia francuska CMA CGM, jedna z największych linii kontenerowych na świecie, poinformowała, że zamknęła dostęp do swoich usług online po ataku cybernetycznym wymierzonym w serwery peryferyjne grupy.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych