3,5 mln euro z funduszy norweskich dostanie miasto Łomża na realizację drugiego etapu tworzenia bulwarów nad rzeką Narew. Wiceminister funduszy i polityki regionalnej Waldemar Buda przekazał w poniedziałek prezydentowi Łomży Mariuszowi Chrzanowskiemu symboliczny czek na te środki.
Pieniądze - ok. 15,5 mln zł - pochodzą z programu "Rozwój Lokalny". Buda przypomniał, że w skali kraju o dofinansowanie starało się 212 z 255 uprawnionych miast, a ostatecznie dofinansowanie otrzyma 29 z nich, w tym Łomża.
"Są województwa, w których nie ma ani jednego miasta, które by miało pozytywne rozstrzygnięcie" - mówił Buda. Dodał, że rozstrzygnięcie tego konkursu pokazuje, że ważne jest, aby wszędzie - także w mniejszych ośrodkach - była infrastruktura, z której mogą wszyscy korzystać, bo wszędzie mieszkańcy mają "prawo do komfortowego życia", rząd te potrzeby dostrzega, "widzi mniejsze miasta".
Wiceminister mówił, że pieniądze będą zainwestowane w różne szerokie projekty dotyczące ochrony klimatu, powietrza, środowiska, edukację, będą służyć rozwojowi miasta, które ma potencjał rozwojowi w zakresie turystyki i rekreacji i należy go wykorzystać. Szczegółowe inwestycje i elementy do realizacji będą w umowie o dofinasowanie, która nie jest jeszcze podpisana.
Prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski powiedział, że dzięki środkom norweskim powstanie drugi etap bulwarów nad Narwią, plaża miejska z budynkiem na potrzeby zaplecza socjalnego. "Pamiętamy ostatnie lata, kiedy nasze kąpielisko nie mogło być otwarte w pełnym wymiarze wakacyjnym. Dzisiaj, całe szczęście, kąpielisko jest czynne przez cały okres wakacyjny" - mówił prezydent.
W ramach projektu oprócz plaży miejskiej ma być też budowany np. plac zabaw, ciąg pieszy, ścieżka rowerowa. Trzeba wykupić pod to grunty. Całość inwestycji ma kosztować ok. 40 mln zł, Łomża chce się starać o dodatkowe środki na ten cel w nowej perspektywie finansowej z Polskiego Ładu - poinformował Chrzanowski. W przyszłości ma być budowane duże zaplecze gastronomiczne, rozważana jest budowa parku linowego.
"Chcemy, żeby nasze miasto jeszcze szybciej się rozwijało, więc dla nas ten projekt był jednym - jest nadal - z kluczowych, które chcemy zrealizować" - mówił Chrzanowski. Dodał, że liczy też na to, że dzięki temu projektowi Łomża będzie też mogła realizować funkcje turystyczne, ale trzeba i mieszkańcom i osobom odwiedzającym Łomżę przygotować do tego odpowiednią infrastrukturę. "Te środki na pewno nam tutaj pomogą" - dodał prezydent Łomży.
Program Rozwój Lokalny jest finansowany ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021 i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych