85,1-metrowy superjacht Lürssen Meridian A (ex. Valerie) był jednym z pierwszych jachtów należących do Rosjan, które zostały skonfiskowane po przemówieniu Joe Bidena 2 marca 2022 roku.
Meridian A został zatrzymany mniej niż dwa tygodnie po przemówieniu i od tego czasu jest unieruchomiony w MB92 Barcelona.
Według nowych ustaleń opublikowanych przez Bloomsberg jego właściciel przestał uiszczać opłaty za utrzymanie już od czerwca. MB92 rzekomo złożyło skargę, którą teraz zajmuje się hiszpański rząd. W raporcie czytamy, że w środę sędzia z Barcelony wydał nakaz zajęcia superjachtu.
Meridian A był zaplanowany do konserwacji w MB92 Barcelona, ale po zatrzymaniu uznano, że prowadzenie prac lub zasilanie silników w celu poruszenia jednostki jest przestępstwem. Co ciekawe, zmiana nazwy z Valerie na Meridian A nastąpiła po zatrzymaniu jachtu.
Jak podaje Bloomberg, hiszpański rząd zatrzymał także dwa inne superjachty: 135-metrowy Crescent firmy Lürssen oraz 47,73-metrowy Lady Anastasia firmy Sensation Yachts, który został sabotowany w lutym przez głównego inżyniera. Jednak, jak wynika z raportu, właściciele obu tych jednostek, w przeciwieństwie do Meridian A, wywiązują się z płatności.
Źródło: superyachttimes.com
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych