Premier Mateusz Morawiecki w sobotę w Wejherowie, zapewnił przedstawiciela armatorów rybołówstwa (którzy mają zakaz połowu dorsza na Bałtyku), że w ciągu 3-4 tygodni dojdzie do spotkania między nimi a wiceministrem Gróbarczykiem. W trakcie spotkania dojdzie do uzgodnień rozwiązań - zapewnił premier.
Premier Mateusz Morawiecki w sobotę spotkał się z mieszkańcami Wejherowa (woj. pomorskie). W spotkaniu zorganizowanym w szkole podstawowej Zgromadzenia Sióstr Zmartwychwstania Pańskiego, uczestniczyło ok. 200 osób. Kilkoro z nich, po wystąpieniu premiera zadało mu pytania.
Jedną z takich osób był przedstawiciel sztabu kryzysowego Stowarzyszenia Armatorów Jachtów Komercyjnych i Sportowych. W trakcie wypowiedzi zarzucił premierowi, że strona rządowa nie podjęła z nimi jakiegokolwiek dialogu w celu rozwiązania ich sytuacji, czyli obowiązującego ich zakazu połowu dorsza we wschodniej części Morza Bałtyckiego.
Premier Morawiecki podkreślił, że są to regulacje europejskie. "Gdyby zależało to od Polski, to moglibyście łowić dorsze. My nie wprowadzamy zakazów" - stwierdził.
Premier doprecyzował, że przedstawicielom Armatorów Jachtów Komercyjnych i Sportowych chodzi o to, "żeby państwo polskie pokryło część strat".
"Mogę się zobowiązać, że dojdzie do spotkania z państwa organizacją w ciągu 3-4 tygodni, na najbliższej komisji i poprzez pana wiceministra Gróbarczyka doprowadzimy do tego, aby wyjaśnić to, co do tej pory zostało zrobione" - tłumaczył.
Zapewnił, że "w krótkim czasie zrobimy to, co jest w mocy Państwa Polskiego".
"My nie żałujemy środków tam, gdzie możemy i powinniśmy je przeznaczać" - podkreślił Morawiecki.
Armatorzy domagają się w całości spełnienia warunków porozumienia zawartego w styczniu 2020 z Ministerstwem Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Zakładało ono m.in. możliwość złomowania jednostek, stworzenie osłony na czas opracowania przepisów przez ministerstwo i rekompensat dla załóg.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych