Szanse i zagrożenia dla Polski wynikające z Zielonego Ładu w kontekście pandemii koronawirusa oraz transformacja gospodarki – to niektóre z zagadnień poruszonych podczas debaty tygodnika Wprost „Green Deal i co dalej?”. W wideokonferencji, która odbyła się 26 października 2020 r., wziął udział minister klimatu i środowiska Michał Kurtyka.
Jak podkreślił minister Kurtyka, Zielony Ład oraz wyznaczenie roku 2050 jako daty osiągnięcia przez UE neutralności klimatycznej w sytuacji kryzysu COVID-19 to szansa na uruchomienie wielkiego potencjału gospodarczego poszczególnych państw i całej Wspólnoty, budowę nowych sektorów gospodarki z wykorzystaniem najnowszych, przełomowych technologii, ale również szereg zagrożeń, zwłaszcza dla słabszych ekonomicznie grup społecznych.
- Budowa nowego zeroemisyjnego systemu energetycznego w perspektywie najbliższych 20 lat przekłada się na wiele różnych wyzwań dla gospodarki i obywateli. Aby transformacja się udała musi być sprawiedliwa, muszą być zapewnione odpowiednie środki oraz uwzględnione punkty startowych z jakich poszczególne kraje przystępują do transformacji – podkreślił.
Szef resortu klimatu i środowiska dodał również, że środki działań antykryzysowych należy dobrać tak, by chronić klimat i środowisko bez szkody dla gospodarki oraz z poszanowaniem miejsc pracy. W warunkach kryzysu kluczowe znaczenie nabiera elastyczność wyboru drogi transformacji.
Minister Kurtyka zwrócił również uwagę, że transformacja energetyczna wymagać będzie również zwiększenia wykorzystania technologii OZE w wytwarzaniu ciepła i zwiększenia wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie. Musimy dobrze wykorzystać środki na transformację energetyczną ograniczając zagrożenia, takie jak wzrost ubóstwa energetycznego i utrata miejsc pracy.
- Rozwój OZE jako jedno z narzędzi do odbudowy gospodarki pozwoli na wykonanie przez Polskę skoku rozwojowego, dzięki m.in. zagospodarowaniu nowych nisz rynkowych i awansowaniu w łańcuchach dostaw – zaznaczył.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych