Brytyjscy rezydenci krajów UE od kilku dni nie mogą wrócić do swoich domów, ponieważ władze francuskie zamknęły kanał La Manche łączący kontynent europejski z Wielką Brytanią. Wyjątkiem są Brytyjczycy rezydujący we Francji - przekazała w czwartek AFP.
Zasada została wprowadzona w ramach walki rządu francuskiego z rozprzestrzenianiem się epidemii koronawirusa, zauważyła agencja. Blokada uderzyła w Brytyjczyków mieszkających na kontynencie europejskim, którzy wyjechali do Wielkiej Brytanii na czas świąt Bożego Narodzenia.
"Obywatele Wielkiej Brytanii, o ile nie posiadają francuskiego obywatelstwa, są w obecnej sytuacji uważani za obywateli państw trzecich i nie mogą przejeżdżać przez Francję" - przekazała w środę na Twitterze Eurotunel, spółka zależna od grupy Getlink, która zarządza kanałem La Manche. Powołała się na decyzję władz francuskich wydaną 28 grudnia.
Ministerstwo spraw wewnętrznych Francji powiedziało w rozmowie z AFP, że nie doszło do zmiany obowiązujących przepisów, egzekwuje się jedynie zasady dotyczące granic, które wprowadzono 18 grudnia. "Brytyjczycy, beneficjenci umowy o wystąpieniu (brexit - PAP), są obywatelami państwa trzeciego, a umowa o wystąpieniu zwalnia (rząd francuski - PAP) z obowiązku udzielania pozwolenia na pobyt. Z tego powodu, mimo że nie zostało to sprecyzowane, wydaje się logiczne, że powinni być traktowani jak obywatele państw trzecich i nie powinno się im zezwalać na przejazd przez Francję do państw Unii Europejskiej" - oświadczono.
Jak podaje AFP, decyzja władz Francji zaskoczyła Brytyjczyków, którzy planowali tunelem wrócić z Wielkiej Brytanii do krajów Unii Europejskiej, w których są rezydentami. Niektórzy z nich relacjonowali na Twitterze, że odmówiono im wstępu tuż przed wjazdem do tunelu.
W połowie grudnia Francja zaostrzyła również reguły wobec podróżnych wracających z Wielkiej Brytanii, którzy muszą wykonywać test antygenowy lub PCR i mieć udokumentowany powód przyjazdu do położonego na kontynencie europejskiego kraju.
Źródło: PAP
Fot. Depositphotos
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych