„Brytyjczycy muszą respektować swoje zobowiązania” – powiedział w czwartek premier Francji Jean Castex, komentując konflikt z rządem w Londynie o licencje na połowy dla francuskich rybaków.
Władze francuskie są „otwarte na dyskusje”, jeśli Wielka Brytania „będzie respektowała swoje zobowiązania” - powiedział Castex dzień po ogłoszeniu przez francuski rząd kroków odwetowych w sprawie ograniczeń licencji połowowych po brexicie, uznanych przez Brytyjczyków za „rozczarowujące i nieproporcjonalne”.
„Jesteśmy stale otwarci na dyskusje, rano, w południe i wieczorem” – zapewnił szef francuskiego rządu. "Zrozumcie, że jesteśmy bezkompromisowi, (...) podjęte zobowiązania są dotrzymywane" - kontynuował.
„Zapewnimy poszanowanie naszych interesów i danego słowa” - ostrzegł Castex.
Francja oskarża Wielką Brytanię o przyznanie tylko około połowy licencji połowowych francuskim rybakom, którzy wystąpili z takimi wnioskami.
Według władz francuskich 29 września nie wydano 75 na 175 licencji, o które zwrócono się do władz brytyjskich, i 105 na 211, o które zwrócono się na wyspie Jersey. Wyspa Guernsey przyznała francuskim kutrom 64 tymczasowe licencje - podaje AFP.
Brytyjczycy udzielili w ostatnich tygodniach kilku dodatkowych zezwoleń, ale to zbyt mało - uważa strona francuska.
Źródło: PAP
Francja zapowiada środki odwetowe wobec UK za ograniczenia wprowadzone przez Londyn w połowach dla francuskich rybaków.„Od 2 listopada wprowadzone zostaną „systematyczne kontrole celne i sanitarne bryt produktów wyładowywanych we Francji i zakaz rozładunku owoców morza”
— Karolina Zbytniewska (@KarolinaZby) October 28, 2021
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych