pc
Gdańskie Żurawie i dom – tak wyglądać będzie nowe logo Fundacji Społecznie Bezpieczni. Znak graficzny jest nowoczesny i minimalistyczny, jednak jego przekaz niesie ze sobą głębsze przesłanie, a nawiązuje do inicjatywy, którą Fundacja wraz ze Stocznią Cesarską Development uruchomią w najbliższych tygodniach.
Do konkursu na logo Fundacji Społecznie Bezpieczni zgłoszonych zostało 10 prac. Komisja konkursowa, w której składzie zasiedli Barbara Tusk z FRAG, Gerard Schuurman dyrektor Projektu Stoczni Cesarskiej i Mariusz Waras z WL4, wybrała logo, które najlepiej wpisuje się w istotę działalności Fundacji Społecznie Bezpieczni.
- Nadesłane propozycje były bardzo ciekawe, jednak spośród wszystkich prac ta szczególnie się wyróżniała i nawiązywała zarówno do miejsca jak i celu działalności – mówi Gerard Schuurman.
Przypomnijmy, że celem nawiązanej w październiku 2018 roku współpracy Fundacji Społecznie Bezpieczni i właściciela żurawia, Spółki Stocznia Cesarska Development, jest realizacja projektów z zakresu ekonomii społecznej i rewitalizacji społecznej na terenie Stoczni Cesarskiej. Jednym z najciekawszych projektów będzie stworzenie z jednego z żurawi stoczniowych atrakcji turystycznej, z której będzie można podziwiać zapierającą dech w piersiach panoramę terenów stoczniowych, jak i panoramę Gdańska i Trójmiasta. Wejście na żuraw będzie biletowane, a dochód z biletów przeznaczony zostanie na wsparcie bieżącej działalności Fundacji, która na co dzień zajmuje się zajmuje się aktywizacją osób bezdomnych i zagrożonych bezdomnością, osób i rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji społecznej oraz wyrównywaniem ich szans, pomocą osobom niepełnosprawnym, dzieciom i młodzieży ze środowisk zagrożonych patologią społeczną. W ubiegłym roku Fundacja objęła w zarządzanie parking przy ul. Lawendowej w Gdańsku, z którego dochód przeznaczany jest na cele statutowe Fundacji. Dzięki tej inicjatywie Fundacja pozyskała już kilkadziesiąt tysięcy złotych na wyposażenie schroniska dla osób bezdomnych. Stoczniowy żuraw ma szansę powtórzyć ten sukces i stać się żurawiem społecznie odpowiedzialnym.
Jak zaznaczył autor zwycięskiej pracy Dawid Estkowski „Proponowany znak graficzny swoją nowoczesną i minimalistyczną formę zawdzięcza połączeniu gdańskich dźwigów stoczniowych i kształtu domu, jako symbolu bezpieczeństwa.”
- Nowe logo podkreśla cele, które chcemy realizować. Chcemy jak najszybciej udostępnić żuraw mieszkańcom i turystom, aby jak mógł się stać atrakcją turystyczną jeszcze przed sezonem turystycznym tego roku, a dochód przeznaczyć na realizację naszych celów statutowych – czyli pomoc osobom dotkniętymi bezdomnością i zagrożonymi wykluczeniem społecznym – mówi Dominik Kwiatkowski.
- Już w dniach 12 i 13 kwietnia planujemy bezpłatne wejście testowe na żuraw. Zapraszamy Państwa do zapisywania się na to wydarzenie. Będzie można zobaczyć Gdańsk z całkowicie nowej perspektywy. Osoby, które zapiszą się na wejścia testowe zostaną poproszone o wypełnienie krótkiej ankiety, która pomoże nam lepiej przygotować ofertę i system rezerwacji przed oficjalnym otwarciem – dodaje Dominik Kwiatkowski.
Aby wejść na żuraw należy zapisać się na stronie https://zurawm3.evenea.pl/. Testowe wejście planowane jest na piętek 12 kwietnia o godzinie 16.00, 16.20 i 16.40 oraz sobotę 13 kwietnia na godziny 12.00, 12.20 i 12.40. Grupy wchodzące mogą liczyć po maksymalnie 15 osób.
Powstające Muzeum Kanału Sueskiego szykuje się do otwarcia na turystów
Muzeum Marynarki Wojennej pokazuje wnętrze Sokoła. Prace nad wyjątkowym eksponatem wciąż trwają
Wojciech Ślączka wybrany na rektora Politechniki Morskiej w Szczecinie
Jakie są możliwości pracy w terminalu kontenerowym? Baltic Hub odpowiada na to pytanie podczas targów pracy Talent Days
ESG: koszt czy inwestycja? Czy dążenie podmiotów w kierunku zrównoważonego rozwoju przekłada się na wyniki finansowe?
Dzień Otwarty Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni