pc
Przerwy w zatrudnieniu, zmiana branży lub brak pracy. Marynarze maja coraz więcej problemów ze znalezieniem zatrudnienia. Zdaniem ekspertów, tej sytuacji winny jest kryzys morskiej branży wydobywczej i transportu produktów ropopochodnych.
Jak podaje Radio Szczecin, cena ropy jest niska, a zapasy w magazynach duże. Obecnie statków jest więcej niż zleceń, do tego dochodzą niskie stawki transportowe. Za przewóz jednego kontenera z Azji do Europy kontrahenci płacą dzisiaj o połowę mniej niż jeszcze dwa lata temu.
Zdaniem Pawła Kowalskiego, przewodniczącego „Solidarności” w Polskiej Żegludze Morskiej, problem jest globalny. W Norwegii bez pracy pozostało 7 000 polskich marynarzy.
Od 2014 roku w samej tylko branży offshore na Morzu Północnym pracę straciło 85 000 osób. Na całym świecie – 250 000.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym