Dotychczasowy prezes Grupy Lotos Paweł Majewski został we wtorek powołany przez Radę Nadzorczą PGNiG na prezesa zarządu - poinformowała we wtorek spółka. Stanowisko obejmie 12 listopada.
Majewski dotychczas był prezesem Grupy Lotos. Zajmował to stanowisko od 3 lutego 2020 r. Rada Nadzorcza PGNiG powołała go na prezesa kadencji, kończącej się 10 stycznia 2023 r. Poprzedni prezes PGNiG, Jerzy Kwieciński złożył rezygnację z dniem 22 października 2020 r. 28 października Rada Nadzorcza PGNiG powierzyła pełnienie obowiązków prezesa wiceprezesowi Jarosławowi Wróblowi.
Przed objęciem funkcji w Lotosie Majewski zasiadał na kierowniczych stanowiskach m.in. w PETROLOT (obecnie ORLEN Aviation), a także w PGNiG Termika - spółce z Grupy Kapitałowej PGNiG.
Pełnił również funkcję członka zarządu w DO & CO Poland, wiceprezesa Zarządu Huty Stalowa Wola oraz prezesa Zarządu Airport Cleaning Service. Był też członkiem rad nadzorczych, m. in. Jelcza i ZEM Łabędy.
PGNiG jest spółką giełdową, notowaną na GPW od września 2005 r. Zajmuje się poszukiwaniami i wydobyciem gazu ziemnego oraz ropy naftowej, importem gazu, a także - poprzez spółki zależne - magazynowaniem, sprzedażą, dystrybucją paliw gazowych i płynnych oraz produkcją ciepła i energii elektrycznej. W Polsce PGNiG jest największym importerem i dostawcą gazu ziemnego. 71,88 proc. akcji należy do Skarbu Państwa, pozostałe 28,12 proc. do innych akcjonariuszy. Kapitalizacja spółki według kursu akcji z wtorku to prawie 28 mld zł.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych