Polski żaglowiec szkolny z Uniwersytetu Morskiego w Gdyni bierze udział w kilkumiesięcznym rejsie szkolnym. Obecnie zbliża się do portugalskiej wyspy Madera, leżącej na Oceanie Atlantyckim.
To kolejny etap podróży polskiego statku, która rozpoczęła się 21 marca br. i potrwa aż do 17 maja. W pierwszym etapie podróży do belgijskiego portu w Antwerpii uczestniczyło m.in. 40 uczniów Zespołu Szkół Morskich w Gdyni. W tym czasie praktykanci poznawali rzemiosło morskie, nabywając doświadczenia oraz wiedzy w zakresie działalności oraz zasad przebywania na morzu. Po dotarciu do Belgii załoga żaglowca zostanie wymieniona, a na pokład weszli studenci Wyższej Szkoły Morskiej (Hogere Zeevaartschool Antwerpen), z którą Uniwersytet Morski współpracuje od 16 lat. Międzynarodowe grono rozpoczęło swoje praktyki, w ramach których płyną do portugalskiej Madery. Na morzu spędzą kilkanaście dni.
Dar Młodzieży coraz bliżej @visitmadeira🇵🇹 Fregata szkolna @UMwGdyni ze studentami🇧🇪 ma za sobą pierwsze postawienie żagli i sztorm. Pogoda nie rozpieszcza, ale dzięki temu kadeci mogą przeżyć prawdziwą oceaniczną żeglugę. Wielkanoc załoga żaglowca spędzi w #Funchal 🐣
— Uniwersytet Morski w Gdyni (@UMwGdyni) April 6, 2023
📷A.Dopke pic.twitter.com/iGv1BBtud5
Po powrocie do Antwerpii znowu nastąpi wymiana praktykantów, wśród których będą uczniowie szkół morskich z Gdańska, Szczecina i Świnoujścia. Kolejnym etapem podróży polskiego żaglowca szkolnego będzie wtedy Hamburg i obchodzone przez to duże miasto portowe urodziny, które odbędą się 7 maja. W ich ramach odbędzie się wielka parada jachtów i żaglowców, a wśród zaproszonych "uczestników" jest również Dar Młodzieży. Jednostka ma wrócić do kraju 17 maja, by niedługo potem udać się w kolejny, wielomiesięczny rejs, w trakcie którego ma udać się na równik.
Dar Młodzieży to polski trzymasztowy żaglowiec szkolny, zbudowany w Stoczni Gdańskiej. Ma ponad 108 metrów długości i wyporność maksymalną 2946 ton. Od 1982 roku regularnie bierze udział w długich rejsach szkoleniowych, w tym oceanicznych. Oferuje do 100 dni praktyki w ramach szkolenia podstawowego dla studentów i uczniów akademii oraz szkół morskich z kraju oraz zagranicy.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym