Już za niecały miesiąc, w dniach 7-8 września, 2022, do Gdyni zawita kolejna edycja konferencji Baltic Ports Conference, corocznego zgromadzenia członków i partnerów organizacji Baltic Ports Organization. Wydarzenie to jest jednym z najważniejszych spotkań przedstawicieli sektora portowego w regionie Morza Bałtyckiego.
Jednym z motywów przewodnich konferencji będzie obecna sytuacja geopolityczna w regionie oraz jej wpływ na rynek transportu morskiego. Prelegenci reprezentujący Atlantic Council, Baltic Ports Organization i Actia Forum przedstawią analizę zmian geopolitycznych w regionie i związane z nią wyzwania czekające kraje Europy i porty w najbliższej przyszłości.
Eksperci koncernu doradczego Ernst & Young przybliżą uczestnikom sankcje nałożone na Rosję oraz ich znaczenie dla różnych obszarów transportu – sektora drogowego, kolejowego i oczywiście morskiego. Kwestie geopolityczne, sankcje oraz ich znaczenie dla rozwoju transportu morskiego będą również omawiane podczas paneli dyskusyjnych, w których udział wezmą przedstawiciele Portów w Helsinkach, Rostocku, Rydze i Ystad, a także reprezentanci ESPO, Unifeeder oraz CBSS.
Sektor portowy w kontekście transformacji energetycznej
Choć sytuacja geopolityczna w regionie Morza Bałtyckiego jest na ten moment wiodącym tematem, nie jest jedynym źródłem wyzwań dla sektora transportu morskiego. Zapowiadana transformacja energetyczna to kolejny ważny dla rozwoju tego sektora element układanki.
Jaki wpływ na postrzeganie kopalnych źródeł energii mają międzynarodowe sytuacje kryzysowe? Czy realizacja celów zakładanych przez Unię Europejską w ramach Nowego Zielonego Ładu będzie przebiegać zgodnie z planem? Na te pytania odpowiedzą eksperci z SEA-LNG, a o tym gdzie porty powinny szukać nowych źródeł zysków w związku z procesem transformacji energetycznej opowiedzą przedstawiciele Portu w Kłajpedzie.
Zmiany to oczywiście nie tylko wyzwania, ale również nowe możliwości. O tym jakie inwestycje o charakterze prośrodowiskowym mają największy potencjał i pozwolą portom zachować wysoki poziom konkurencyjności dyskutować będą m.in. reprezentanci Portów Tallinnie oraz Gdyni.
Witamy w Gdyni
Port Gdynia to również gospodarz tegorocznej edycji Baltic Ports Conference. Organizatorom wydarzenia, Baltic Ports Organization, jest niezmiernie miło móc zaprosić swych członków właśnie tutaj w roku, w którym gdyński port obchodzi swe setne urodziny. Unikalna atmosfera z pewnością skłoni uczestników do jeszcze żywszej dyskusji, zarówno na sali konferencyjnej, w kuluarach oraz podczas wieczornego koktajlu, który zwieńczy pierwszy dzień wydarzenia.
Więcej informacji o konferencji jest dostępnych na stronie internetowej BPC2022 TUTAJ.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym