ew/Urząd Morski w Gdyni
Sytuacja zagrożenia epidemicznego niejako wymusza poszukiwania nowych rozwiązań w celu utrzymania funkcjonowania urzędów czy przedsiębiorstw. Wiele firm deleguje swoich pracowników do prac zdalnych, wprowadzane są też specjalne procedury bezpieczeństwa. W tej wyjątkowej sytuacji, również Urząd Morski w Gdyni zdecydował się na przeprowadzenie sesji otwarcia ofert w ramach postępowania przetargowego w formie transmisji on-line.
Postępowanie przetargowe dotyczy udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego dotyczące rozbudowy systemu nawigacyjnego na Zalewie Wiślanym.
Jak czytamy na stronie Urzędu: "W zaistniałej sytuacji zagrożenia epidemicznego" Urząd Morski poinformował w oficjalnym komunikacie, że "sesja otwarcia ofert w postępowaniu pn.: Rozbudowa systemu pozycjonowania RTK akwenu Zalewu Wiślanego nastąpi w formie transmisji on-line. Transmisja rozpocznie się w dniu 31.03.2020 r. o godz. 10:30."
Link do kanału z transmisją: https://www.youtube.com/channel/UCEz56jXsyB-p-e62gxMMLOQ
W ocenie Urzędu Zamówień Publicznych transmisja on-line z otwarcia ofert w zaistniałej sytuacji zagrożenia epidemicznego w sposób wystarczający realizuje zasadę, o której mowa w art. 86 ust. 2 Pzp. Przepis ten stanowi, że otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu do ich składania, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert, jest dniem ich otwarcia. Tym samym brak możliwości fizycznej obecności zainteresowanych osób przy otwarciu ofert z jednoczesnym zapewnieniem transmisji online i podaniu uprzedniej informacji o transmisji – nie będzie stanowić naruszenia przepisów ustawy Pzp.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych