ew/Urząd Morski w Gdyni
Sytuacja zagrożenia epidemicznego niejako wymusza poszukiwania nowych rozwiązań w celu utrzymania funkcjonowania urzędów czy przedsiębiorstw. Wiele firm deleguje swoich pracowników do prac zdalnych, wprowadzane są też specjalne procedury bezpieczeństwa. W tej wyjątkowej sytuacji, również Urząd Morski w Gdyni zdecydował się na przeprowadzenie sesji otwarcia ofert w ramach postępowania przetargowego w formie transmisji on-line.
Postępowanie przetargowe dotyczy udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego dotyczące rozbudowy systemu nawigacyjnego na Zalewie Wiślanym.
Jak czytamy na stronie Urzędu: "W zaistniałej sytuacji zagrożenia epidemicznego" Urząd Morski poinformował w oficjalnym komunikacie, że "sesja otwarcia ofert w postępowaniu pn.: Rozbudowa systemu pozycjonowania RTK akwenu Zalewu Wiślanego nastąpi w formie transmisji on-line. Transmisja rozpocznie się w dniu 31.03.2020 r. o godz. 10:30."
Link do kanału z transmisją: https://www.youtube.com/channel/UCEz56jXsyB-p-e62gxMMLOQ
W ocenie Urzędu Zamówień Publicznych transmisja on-line z otwarcia ofert w zaistniałej sytuacji zagrożenia epidemicznego w sposób wystarczający realizuje zasadę, o której mowa w art. 86 ust. 2 Pzp. Przepis ten stanowi, że otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu do ich składania, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert, jest dniem ich otwarcia. Tym samym brak możliwości fizycznej obecności zainteresowanych osób przy otwarciu ofert z jednoczesnym zapewnieniem transmisji online i podaniu uprzedniej informacji o transmisji – nie będzie stanowić naruszenia przepisów ustawy Pzp.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi