pc
Prezydent USA Donald Trump oświadczył w środę, że porozumienie kończące trwającą już prawie 15 miesięcy wojnę handlową z Chiami może być osiągnięte szybciej niż się powszechnie sądzi. Dodał, że Chińczycy kupują w USA duże ilości towarów rolnych, w tym wołowinę i wieprzowinę.
"Oni (Chińczycy) chcą bardzo porozumienia...Może do tego dojść szybciej niż myślicie" - powiedział Trump dziennikarzom w Nowym Jorku.
"Chińczycy starają się być dla mnie mili, a ja byłem dla nich miły" - powiedział prezydent dodając: "mieliśmy niektóre bardzo dobre rozmowy".
"Wiecie dlaczego oni chcą dojść do porozumienia ? Ponieważ tracą miejsca pracy, ponieważ ich systemy zaopatrzenia rwą się a firmy wynoszą się z Chin i przenoszą się do innych krajów, w tym do Stanów Zjednoczonych" - mówił Trump. Zauważył, że "w międzyczasie USA inkasują miliardy dolarów w formie ceł".
Według prezydenta, Chiny wznowiły zakupy amerykańskich towarów rolnych. "Zaczęli od wołowiny i innych rzeczy, w tym wieprzowiny, dużych ilości wieprzowiny" - poinformował. "Oni chcą i powinni chcieć porozumienia. Pytanie czy my chcemy ?" - powiedział.
Reuter zauważył, że Trump wypowiadał się nazajutrz po wygłoszeniu ostrej krytyki chińskich praktyk handlowych w Zgromadzeniu Ogólnym ONZ.
Specjalny przedstawiciel rządu USA ds. handlu Robert Lighthizer potwierdził w środę, że obie strony prowadza rozmowy a na początku października w Waszyngtonie oczekiwana jest chińska delegacja handlowa.
Wojna handlowa polegająca na nakładaniu coraz wyższych ceł na towary drugiej strony między dwiema największymi gospodarkami na świecie grozi - jak podkreślają ekonomiści - destabilizacją całego handlu międzynarodowego.
Trump usiłował, nakładając coraz wyższe cła, zmusić Chjińczyków do zniesienia barier handlowych i zmniejszyć w ten sposób olbrzymią nierównowagę na korzyść Chin w wymianie handlowej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych