ew
Tomasz Stępień, prezes operatora polskiego systemu przesyłu gazu, Gaz-Systemu, został prezesem operatora terminala LNG w Świnoujściu, firmy Polskie LNG - poinformowało Polskie LNG w poniedziałek w komunikacie.
"W związku z realizowaną strategią Grupy Kapitałowej GAZ-SYSTEM obejmującą integrację procesów dotyczących budowy infrastruktury kluczowej dla bezpieczeństwa energetycznego kraju, do Zarządu Spółki Polskie LNG z dniem 14 października br. powołani zostali: na stanowisko Prezesa Zarządu Pan Tomasz Stępień i na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Pan Krzysztof Jackowski" - napisano w komunikacie.
Dodano jednocześnie, że dotychczasowy zarząd spółki Polskie LNG w składzie: Paweł Jakubowski i Bartłomiej Słoma z dniem 14 października 2019 r. złożyli rezygnację z pełnionych funkcji.
Polskie LNG jest właścicielem i operatorem Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu. W maju 2016 r. Prezes Urzędu Regulacji Energetyki udzielił spółce koncesji na skraplanie gazu ziemnego i regazyfikację LNG w instalacjach skroplonego gazu ziemnego do 31 grudnia 2030 roku.
Zadaniem spółki jest eksploatacja i rozwój infrastruktury terminalu, jak również budowa rynku LNG w Polsce i regionie oraz kreowanie i udostępnianie klientom nowych usług w obszarze gazu skroplonego. Działalność inwestycyjną Polskie LNG rozpoczęło w 2010 roku, a sam terminal eksploatowany jest od 2016 r. Powstanie terminalu przyczyniło się do zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego Polski i Europy Środkowo-Wschodniej, jak również umożliwiło import gazu skroplonego do Polski z dowolnego kierunku na świecie. Obecnie gaz do Świnoujścia trafia z Kataru, USA i Norwegii.
Obecnie terminal w Świnoujściu ma moc regazyfikacyjną 5 mld metrów sześc. gazu rocznie. Po rozbudowie zwiększy się ona do 7,5 mld metrów sześc. rocznie.
W ramach rozbudowy mocy terminala w Świnoujściu, Polskie LNG - spółka należąca do operatora przesyłowego gazu Gaz-System - planuje obok instalacji nowych regazyfikatorów szereg innych przedsięwzięć. Chodzi o budowę trzeciego zbiornika na LNG o pojemności 180 tys. m sześc., który ma m.in. zwiększyć możliwości magazynowania. Powstanie też drugie nabrzeże, przystosowane zarówno do rozładunku LNG, jego załadunku na metanowce i bunkierki oraz do bunkrowania statków napędzanych tym paliwem. Powstać ma również instalacja do napełniania cystern kolejowych. Obecnie terminal świadczy usługę przeładunku LNG na autocysterny i kontenery kriogeniczne, tzw. ISO-kontenery, które mogą być przewożone ciężarówkami i koleją.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych