ew
Już prawie 2 mln wniosków od przedsiębiorców wpłynęło o udzielenie wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej – poinformował w piątek przewodniczący Stałego Komitetu Rady Ministrów Łukasz Schreiber.
"Być może to największy kryzys, który nas czeka od 100 lat i dlatego tak wielka skala pomocy, która zostaje uruchomiona. Dziś najważniejsza jest walka o uratowanie jak największej liczby miejsc pracy, jak największej liczby polskich firm" – powiedział Schreiber w Programie I Polskiego Radia. "Zbliżamy się do 2 mln wniosków od przedsiębiorców o pomoc (w ramach tarczy antykryzysowej – PAP)" – poinformował minister.
Wskazując na raport włoskiego banku Unicredit przypomniał, że spośród państw Europy środkowo-wschodniej, największe rozmiary mają działania podjęte przez rząd Polski. Pakiet pomocowy dla firm szacuje się na 6,7 proc. PKB, skalę bezpośredniego wsparcia na 7,4 proc. PKB, a całość działań związanych z walką z pandemią koronawirusa na 20 proc. PKB.
Szef Stałego Komitetu Rady Ministrów wskazał, że obecnie są przygotowywane rozwiązania, które miałyby zapobiec przejmowaniu polskich przedsiębiorstw przez firmy spoza Unii Europejskiej. "Tu wzorujemy się na niemieckich rozwiązaniach" – wyjaśnił.
"Wierzę w to, że najgorszy moment mamy za sobą. Był to moment, w którym mieliśmy nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie zatrzymanie gospodarki, to był najtrudniejszy i najbardziej dramatyczny moment" – ocenił Schreiber. Przyznał, że "skutki tego będziemy odczuwać przez najbliższe miesiące, a najprawdopodobniej i lata".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych