ew
Rosja straciła w 2018 roku ok. 6,3 mld USD na sankcjach i ograniczeniach handlowych nałożonych na nią przez inne kraje - wynika z ocen rosyjskiego ministerstwa gospodarki . Największe straty - 2,4 mld USD - spowodowały ograniczenia nałożone przez UE.
Dane ministerstwa przytoczył we wtorek dziennik "Kommiersant". Ogólne straty w wysokości 6,3 mld USD to efekt sankcji handlowych, ceł i działań antydumpingowych innych państw.
Koszt sankcji nałożonych przez Stany Zjednoczone ministerstwo gospodarki oszacowało na 1,2 mld USD. Na trzecim miejscu pod tym względem znalazła się Ukraina; straty oceniono na 775 mln USD.
Najbardziej poszkodowaną przez ograniczenia handlowe branżą okazał się przemysł metalurgiczny, w którym straty oceniane są na blisko 4 mld USD. Straty dla przedsiębiorstw w rolnictwie oszacowano na 1,1 mld USD, dla przedsiębiorstw chemicznych - na 641 mln USD, a dla przemysłu motoryzacyjnego - na 306 mln USD.
Dane te skomentował w radiu Echo Moskwy dyrektor Instytutu Analizy Strategicznej firmy FBK Igor Nikołajew. Jego zdaniem szacunki ministerstwa gospodarki są dalekie od rzeczywistych strat, jakie gospodarka rosyjska poniosła w rezultacie sankcji. Jego zdaniem adekwatna jest raczej ocena mówiąca o kilkudziesięciu miliardach USD.
Resort gospodarki podał, że obecnie ograniczenia dotyczące towarów z Rosji obowiązują w 62 krajach świata - prócz krajów zachodnich m.in. na Białorusi, w Brazylii, Chinach, Indii, Turcji i Wietnamie.
Sankcje wobec Rosji Unia Europejska nałożyła w 2014 roku; w odpowiedzi Rosja wprowadziła embargo na wiele produktów żywnościowych z UE. W ostatnich dniach media w Rosji podały, że Federalna Służba Celna (FTS) zaproponowała rozszerzenie tego embarga o kolejne produkty, m.in. oliwki, soki i dżemy czy konserwy mięsne i rybne.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych