pc
Rzecznik Kremla Dmitrij Pieskow oświadczył w środę, że Rosja i Ukraina nie prowadzą negocjacji na temat wymiany 24 marynarzy ukraińskich, chociaż kwestia ta znajduje się "na agendzie". Pieskow nie skomentował decyzji śledztwa rosyjskiego w sprawie marynarzy.
Pieskow powiedział dziennikarzom w środę, że "negocjacje o wymianie marynarzy ukraińskich nie są prowadzone". Dodał, że temat ten pojawił się w rozmowie telefonicznej prezydentów Władimira Putina i Wołodymyra Zełenskiego w zeszłym tygodniu. "Kwestia ta figurowała w rozmowie szefów państw i jest ona na agendzie" - wyjaśnił.
W miniony poniedziałek wiceszef MSZ Rosji Grigorij Karasin mówił, że oba kraje omawiają kwestię wymiany marynarzy, ale odmówił skomentowania tej sprawy.
Sąd w Moskwie zadecydował w środę o pozostawieniu w areszcie śledczym 13 z 24 marynarzy. Decyzja w sprawie pozostałych 11 ma zapaść jeszcze w środę.
Rosyjska rzeczniczka praw człowieka Tatiana Moskalkowa powiedziała tego dnia w telewizji Rossija24, że "byłoby rzeczą humanitarną i słuszną", gdyby zmieniono zastosowany wobec marynarzy tzw. środek zapobiegawczy. Środkiem takim może być - oprócz umieszczenia w areszcie śledczym - także areszt domowy czy zwolnienie za kaucją.
W Kijowie biuro prezydenta Zełenskiego wyraziło we wtorek nadzieję na uwolnienie przez Rosję marynarzy w najbliższym czasie. Mówił o tym współpracownik prezydenta Wadym Prystajko, który zapowiedział kolejne rozmowy telefoniczne Zełenskiego i Putina w sprawie marynarzy.
24 marynarzy Ukrainy zostało aresztowanych 25 listopada 2018 roku przez siły rosyjskie w rejonie Cieśniny Kerczeńskiej. Władze Rosji twierdzą, że trzy niewielkie okręty, na których znajdowały się załogi, przekroczyły nielegalnie granicę rosyjską. W zeszłym tygodniu rosyjska Federalna Służba Bezpieczeństwa zakończyła śledztwo sprawie karnej wobec aresztowanych i sformułowała ostateczne zarzuty dotyczące nielegalnego przekroczenia granicy. Władze Ukrainy uważają tymczasem marynarzy za jeńców wojennych, którzy nie mogą stawać przed sądem.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych