ew
Ropa na giełdzie w Nowym Jorku drożeje o ponad 1 procent. W tym tygodniu odbędzie się posiedzenie OPEC, podczas którego zostanie oceniona sytuacja na globalnych rynkach paliw - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na październik na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 57,16 USD, po zwyżce ceny o 1,13 proc.
Ropa Brent w dostawach na listopad na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 62,15 USD za baryłkę, po wzroście notowań o 0,99 proc.
W środę rozpocznie się dwudniowe spotkanie Wspólnego Komitetu Technicznego OPEC w Abu Zabi w celu omówienia zgodności dostaw ropy z obowiązującymi od początku roku cięciami produkcji.
Minister ds energii Zjednoczonych Emiratów Arabskich zapowiedział, że konieczne będzie zebranie wszystkich członków kartelu w sprawie dostaw ropy, ale bez rekomendacji do głębszych cięć.
Tymczasem ważne zmiany zaszły w resorcie paliw w Arabii Saudyjskiej - król Arabii Saudyjskiej zdymisjonował dotychczasowego ministra energii Khalifa Al-Faliha i na jego miejsce mianował jednego ze swoich synów - księcia Abdulaziza bin Salmana.
Na rynkach spekuluje się, że Arabia Saudyjska prawdopodobnie będzie trzymać się swojej polityki kontrolowania podaży ropy.
"Ogólne wrażenie jest takie, że ustępujący minister Khalid Al-Falih nie uratował cen ropy od 2016" - mówi Jeffrey Halley, starszy analityk rynkowy w Oanda Corp.
"Spekulacje, że nowy minister energii Arabii Saudyjskiej może wpłynąć na przyspieszenie zacieśniania dostaw ropy, mogą wpłynąć na wzrosty cen surowca" - dodaje.
W ub. tygodniu w USA WTI zyskała 2,6 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych