ew
Ceny ropy w USA rosną już trzecią sesję. Eksperci z krajów OPEC+ sugerują mocniejsze obniżenie dostaw ropy przez kartel i jego sojuszników, aby wesprzeć notowania surowca na globalnych giełdach paliw, osłabione przez epidemię koronawirusa - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na kwiecień na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 47,86 USD, po zwyżce ceny o 1,44 proc.
Ropa Brent w dostawach na kwiecień na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 52,54 USD za baryłkę, wyżej o 1,33 proc.
W czwartek rozpocznie się dwudniowe ministerialne spotkanie producentów ropy z Organizacji Krajów Eksportujących Ropę (OPEC) i sojuszników spoza tej grupy.
Producenci ropy rozważą działania, które wsparłyby ceny surowca po tym, jak zmalał na niego popyt na skutek wybuchu epidemii koronawirusa.
Eksperci techniczni z OPEC+ zasugerowali już, aby kartel i inni dostawcy ropy obniżyli w II kw. 2020 r. podaż surowca o 600.000 do 1 miliona baryłek dziennie.
"Rynek wycenia aż do 1 miliona baryłek ropy dziennie mniej po spotkaniu OPEC+" - mówi Vandana Hari z Vanda Insights.
"Producenci ropy mogą jeszcze mocniej zaskoczyć rynki na tym spotkaniu, jeśli chcą większych wzrostów cen ropy" - dodaje.
Kraje OPEC+ chcą działać, bo wtorkowa nadzwyczajna decyzja amerykańskiej Rezerwy Federalnej o cięciu stóp procentowych nie zdołała wywołać odbicia na rynku akcji.
Fed obniżył główną stopę procentową o 50 pb do 1,00-1,25 proc. W oświadczeniu poinformowano, że obniżono stopy procentowe, aby chronić najdłuższą w historii ekspansję gospodarczą w USA.
„Koronawirus stanowi stale ewoluujące ryzyko dla działalności gospodarczej w USA” - napisano w oświadczeniu Fedu.
Tymczasem analitycy Goldman Sachs prognozują, że popyt na ropę w tym roku zmniejszy się o 150.000 baryłek dziennie.
W ciągu ostatnich 3 sesji ropa WTI na NYMEX zyskała ok. 7 proc., po tym jak w ub. tygodniu staniała o 16,2 proc. - najmocniej od czasu kryzysu finansowego w 2008 r.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych