ew
Sąd Rejonowy w Policach skazał na rok więzienia w zawieszeniu na dwa lata żeglarza Cezarego W., oskarżonego o to, że obiecał korzyść majątkową w zamian za dofinansowanie przez Zakłady Chemiczne Police jego udziału w regatach. Mężczyzna miał też ukrywać majątek.
Jak poinformował PAP we wtorek rzecznik Sądu Okręgowego w Szczecinie Michał Tomala, sąd uznał, że Cezary W. jest winny dwóch zarzucanych mu czynów: obietnicy udzielenia korzyści majątkowej jednemu z pracowników w zamian za uzyskanie od Grupy Azoty Zakładów Chemicznych Police dofinansowania na udział w regatach, a także działań, które miały udaremnić ściągnięcie jego długów przez wierzycieli.
Armator jachtu "Sharki", jednego z większych i najszybszych jachtów na Pomorzu Zachodnim – według prokuratury – w zamian za podpisanie umów na dofinansowanie startu w regatach The Tall Ships’ Races 2017 i regatach Sydney-Hobart na kwotę blisko 250 tys. zł, obiecywał łapówkę w wysokości 10 proc. tej kwoty.
Sąd uznał też – jak poinformował sędzia Tomala - że Cezary W. nakłaniał inne osoby do założenia działalności gospodarczej po to, aby uniemożliwić wierzycielom egzekucję ciążących na nim długów.
CBA zatrzymało żeglarza w maju 2017 r. Zastosowano wobec niego wówczas dozór policyjny i poręczenie majątkowe.
Mężczyzna ma zapłacić także 5 tys. zł grzywny. Wyrok w tej sprawie nie jest prawomocny
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych